INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Najduži drumski i železnički podvodni tunel na svetu: Fehrman Belt

05.09.2023. | Gradjevinarstvo.rs

Novi Fehrman Belt tunel koji povezuje Nemačku i Dansku postavlja nove rekorde kao najduži i najdublji kombinovani drumski i železnički tunel na svetu. Kada bude završen, putovanje između Rødbyhavna i Puttgardena trajaće svega deset minuta automobilom i sedam minuta vozom kroz tunel dugačak 18km, što je značajno kraće u poređenju sa sadašnjih četrdeset pet minuta trajektom.

Budući Fehrman Belt tunel

Budući Fehrman Belt tunel (Foto: Femern A/S)

Ovaj poduhvat ne samo da će skratiti vreme putovanja, već će i ojačati veze između Skandinavije i Centralne Evrope, stvoriti ekološki prihvatljiviju saobraćajnu vezu i podstaći železnički saobraćaj. Cena od deset milijardi evra opravdana je brojnim prednostima koje ovaj projekat donosi, a dobila je i odobrenje Evropske komisije kroz Ten-T program.

Tunel će se sastojati od dve železničke pruge i dvosmernog auto-puta, a predviđen je i servisni prolaz. Jens Ole Kaslund, tehnički direktor kompanije Femern A/S, izjavio je da će putovanje vozom iz Kopenhagena do Hamburga, nakon završetka tunela, trajati samo dva i po sata, dok trenutno traje četiri i po sata.

Istorija projekta Fehrman Belt

Ideja o ovom tunelu potiče još iz 2008. godine, ali je prva svečana ceremonija postavljanja temelja održana tek 2020. godine u Danskoj, a zatim i 2021. godine u Nemačkoj. Radovi su započeti u Rødbyhavnu na Lollandu i Puttgardenu na ostrvu Fehrman. U 2021. godini, kompanija je takođe uspostavila nove kanale i pristupne puteve.

Tunel će spojiti Dansku i Nemačku

Tunel će spojiti Dansku i Nemačku (Foto: YouTube/ FemernAS/Screenshot)

Kompanija Femern A/S je 2022. godine počela sa izgradnjom zgrada na oba ulaza u tunel i planira da započne proizvodnju elemenata tunela. Cilj je da se tehnologija i oprema testiraju i da tunel bude otvoren 2029. godine. Henrik Vincentsen, izvršni direktor kompanije Femern A/S, izrazio je nadu da će prva proizvodna linija biti spremna krajem ove ili početkom sledeće godine.

Održivost i ekološki izazovi

Iako je glavni cilj projekta izgradnja dugotrajnog i održivog tunela, postoje kritičari koji sumnjaju u njegovu održivost. Posebno su zabrinuti ekolozi koji strahuju od mogućeg oštećenja morskog dna i okeana. Međutim, Femern A/S je izrazio uverenje da će efekti na životnu sredinu biti "privremeni". Vincentsen je naglasio da će se kao rezultat projekta stvoriti velike nove prirodne površine, kako na kopnu, tako i u moru.

U svetlu globalnog zagrevanja, održiva gradnja postaje sve važnija. Projekat tunela Fehrman Belt obećava ne samo skraćenje vremena putovanja, već i doprinos očuvanju životne sredine i smanjenju emisije CO2.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;