INFONET-468X60-BANNER

Šta nam donosi izgradnja tunela ispod centra Beograda?

07.10.2022. | Nekretnine.rs

San mnogih Beograđana, da u špicu saobraćaja od Brankovog do Pančevačkog mosta stignu za par minuta, u narednim godinama bi mogao da postane java i to zahvaljujući tunelu koji će se pružati od od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana u dužini dva kilometra ispod grada, navodi portal Nekretnine.rs.

Tunel

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Krajem 1970. godine legendarni gradonačelnik Beograda Branko Pešić otvorio je Gazelu i Terazijski tunel, koji su bili više nego dovoljni za tadašnje potrebe saobraćaja. Međutim, i pre toga se u velikoj meri govorilo o dva kapitalna projekta, izgradnji metroa i tunela koji bi dodatno smanjili saobraćajne gužve.

Ovaj davni san konačno je počeo da dobija svoje obrise, prvo planom za izgradnju metroa, a onda i dugo očekivanim tunelom, koji će uz završetak obilaznice oko Beograda znatno smanjiti gužve, kao i emsiiju štetnih gasova.

Za sada nije poznat datum početka izgradnje, ali kako su ranije izjavili gradski zvaničnici, dužina tunela biće 1.993 metra. Najdublji deo, prema planu koji je predstavljen 2019. godine, iznosiće oko 38 metara i to ispod Terazija, piše portal Nekretnine.rs.

Širina saobraćajnica u tunelu će iznositi 9,56 metara sa saobraćajnim trakama širokim po 3,5 metara, ali i pešačkim delom sa širinom od 0,93 metra. Takođe, prema tadašnjem planu, predviđena su i dva evakuciona izlaza za vozila.

U svim varijantama plana, ulaz u tunel bi bio kod ulice Gavrila Principa, kod Ekonomskog fakulteta, a izlazak je planiran kod raskrsnice Bulevara despota Stefana i Jovana Avakumovića, odnosno kod Policijske uprave za grad Beograd. Ono što je promenljivo jeste ruta kada se radi o samom centru Beograda, gde neimare očekuje težak i ozbiljan zadatak.

Naime, izradi plana prethodila je "Analiza varijantnih rešenja tunelske veze Savske i Dunavske padine". Ovom analizom razmatrano je čak 13 varijanti rešenja tunelske veze.

Još nije poznato koliko će bušenje tunela koštati, ali spominje se da će biti između 100 i 130 miliona evra, ističe portal Nekretnine.rs.

Ono što je najbitnije u ovom kapitalnom građevinskom poduhvatu, jeste da će nakon izgradnje tunela gužva i buka u centru grada biti manje, a emisija štetnih izduvnih gasova trebalo bi da se smanji za 12 posto, kako su saopštili zvaničnici grada Beograda.

 

Komentari: 2

Ciceron 10.10.2022 12.30.14

Pitati struku ne znaci pitati obavezno one koji su na fakultetu, vec one koji su radili takve i slicne tunele dugi niz godina sto kroz projekte i dokumentaciju sto u praksi. Najvise politike bas ima na fakultetima/institutima,.... tj ljudima koji su tamo zaposljeni preko veze a godinama rade NISTA tj mlate praznu slamu.

DARKO 10.10.2022 10.03.10

Sve je to lepo. Samo da se konsultuje struka a ne politika i tačno utvrdi katastar podzemnih vodova kao i temelji visokih zgrada dokle dopiru u dubinu.

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;