INFONET-468X60-BANNER

MLADOST-970X250-BANNER

Šta nam donosi izgradnja tunela ispod centra Beograda?

07.10.2022. | Nekretnine.rs

San mnogih Beograđana, da u špicu saobraćaja od Brankovog do Pančevačkog mosta stignu za par minuta, u narednim godinama bi mogao da postane java i to zahvaljujući tunelu koji će se pružati od od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana u dužini dva kilometra ispod grada, navodi portal Nekretnine.rs.

Tunel

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Krajem 1970. godine legendarni gradonačelnik Beograda Branko Pešić otvorio je Gazelu i Terazijski tunel, koji su bili više nego dovoljni za tadašnje potrebe saobraćaja. Međutim, i pre toga se u velikoj meri govorilo o dva kapitalna projekta, izgradnji metroa i tunela koji bi dodatno smanjili saobraćajne gužve.

Ovaj davni san konačno je počeo da dobija svoje obrise, prvo planom za izgradnju metroa, a onda i dugo očekivanim tunelom, koji će uz završetak obilaznice oko Beograda znatno smanjiti gužve, kao i emsiiju štetnih gasova.

Za sada nije poznat datum početka izgradnje, ali kako su ranije izjavili gradski zvaničnici, dužina tunela biće 1.993 metra. Najdublji deo, prema planu koji je predstavljen 2019. godine, iznosiće oko 38 metara i to ispod Terazija, piše portal Nekretnine.rs.

Širina saobraćajnica u tunelu će iznositi 9,56 metara sa saobraćajnim trakama širokim po 3,5 metara, ali i pešačkim delom sa širinom od 0,93 metra. Takođe, prema tadašnjem planu, predviđena su i dva evakuciona izlaza za vozila.

U svim varijantama plana, ulaz u tunel bi bio kod ulice Gavrila Principa, kod Ekonomskog fakulteta, a izlazak je planiran kod raskrsnice Bulevara despota Stefana i Jovana Avakumovića, odnosno kod Policijske uprave za grad Beograd. Ono što je promenljivo jeste ruta kada se radi o samom centru Beograda, gde neimare očekuje težak i ozbiljan zadatak.

Naime, izradi plana prethodila je "Analiza varijantnih rešenja tunelske veze Savske i Dunavske padine". Ovom analizom razmatrano je čak 13 varijanti rešenja tunelske veze.

Još nije poznato koliko će bušenje tunela koštati, ali spominje se da će biti između 100 i 130 miliona evra, ističe portal Nekretnine.rs.

Ono što je najbitnije u ovom kapitalnom građevinskom poduhvatu, jeste da će nakon izgradnje tunela gužva i buka u centru grada biti manje, a emisija štetnih izduvnih gasova trebalo bi da se smanji za 12 posto, kako su saopštili zvaničnici grada Beograda.

 

Komentari: 2

Ciceron 10.10.2022 12.30.14

Pitati struku ne znaci pitati obavezno one koji su na fakultetu, vec one koji su radili takve i slicne tunele dugi niz godina sto kroz projekte i dokumentaciju sto u praksi. Najvise politike bas ima na fakultetima/institutima,.... tj ljudima koji su tamo zaposljeni preko veze a godinama rade NISTA tj mlate praznu slamu.

DARKO 10.10.2022 10.03.10

Sve je to lepo. Samo da se konsultuje struka a ne politika i tačno utvrdi katastar podzemnih vodova kao i temelji visokih zgrada dokle dopiru u dubinu.

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


MERIS
MERIS
BEOGRAD-PALILULA
www.meris.rs

LHR
LHR
NOVI BEOGRAD
www.lhr.rs

DOKA SERB
DOKA SERB
PEĆINCI-ŠIMANOVCI
www.doka.com

TUPLEX SRB
TUPLEX SRB
BEOGRAD-DOBANOVCI
www.tuplex.rs

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...
Nikola 03.09.2024.
Prodje jun odavno, djubra i napustenih pump...
Maja Gavric 23.08.2024.
Moram priznati da sam malo zatecena ovim re...
Marko 19.08.2024.
Bravo, i hvala za edukativni tekst

;