INFONET-468X60-BANNER

Pripreme za probijanje tunela Iriški venac

03.12.2021. | RTS

Izgradnja Fruškogorskog koridora predstavlja jednu od kapitalnih investicija, a njegova važnost ogleda se u tome što će se tunelom zaštititi životna sredina na Fruškoj gori i ekonomski će se doprineti razvoju tog dela Srbije. Najviše dobrobiti osetiće žitelji Iriga i okolnih mesta.

Izgradnja tunela

Ilustracija - Izgradnja tunela (Foto: Pixabay)

Fruškogorski koridor deo je puta koji će spojiti Novi Sad sa auto-putem A1, ali će se nadovezati na trasu Ruma-Šabac-Loznica, sa kojim će zajedno biti dug 125 kilometara. Brza saobraćajnica sa četiri trake, tunelom i mostom povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje. To je i glavni motiv za sve koji su angažovani na izgradnji da se radovi izvode kvalitetno i propisanom dinamikom.

Radovi na Fruškogorskom koridoru počeli su prvog maja, biće uloženo 606 miliona evra u put dužine 47,7 kilometara. Najvažniji na ovom putu jeste tunel od 3,5 kilometara, koji će biti ujedno i najduži tunel u našoj zemlji. Rok za završetak radova je 2024. godina.

"Na osnovu iskustva koje naša kompanija poseduje, kao i kolege iz Koridora Srbije, sa velikih infrastrukturnih projekata, nastojimo da delujemo proaktivno i da eliminišemo sve probleme i pre nego što oni nastanu", kaže Milijan Milić, šef projekta CRBC.

Nakon pripremne faze ušlo se u intenzivne pripreme terena za izgradnju tunela Iriški venac.

"U ovom trenutku radimo dva reda šipova koji su prečnika 1.5 metar i idu duboko u zemlju, na dubinu od 25 metara. Do sada smo uradili jedan red šipova, 34 šipa, u drugom redu od 46 šipova uradili smo 27. Radimo potporni zid", kaže Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije".

Pored tunela Iriški venac, glavni izazov je izgradnja mosta preko Dunava, dužine oko 1,8 kilometara.

Da se održi isplanirana dinamika, zaduženo je više od 40 radnika sa 12 jedinica mehanizacije. Gradilište je neposredno pored postojećeg državnog puta i u sredini nacionalnog parka, što zahteva poštovanje strogih mera nadležnih institucija za očuvanje životne sredine.

"Imamo Novoselski potok koji je potrebno regulisati čitavom njegovom družinom u zoni ulaznog portala. Takođe, imamo dosta prirodnih vodotokova, koje je potrebno u ovoj zoni ulaznog portala primiti i bezbedno regulisati u same kanale", rekao je Milijan Milić.

Predviđanja su da će, ukoliko se nastavi ovim intenzitetom, krajem godine biti završeni radovi na pripremi i izgradnji portala, a probijanje tunela sledi već početkom naredne godine. 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;