INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama

14.10.2020. | Gradjevinarstvo.rs

Kamioni koji kao pogonsko gorivo koriste vodonik u fazi su testiranja već nekoliko godina unazad. Jedna od kompanija koja je i pionir u ovome jeste japanski auto gigant Toyota koji ide i korak dalje u razvoju tehnologije pa je udružio snage sa svojom podružnicom Hino (proizvođač komercijalnih vozila, uključujući kamione, autobuse i sl) u cilju stvaranja kamiona. U pitanju je kamion koji će koristiti vodonične gorivne ćelije, tačnije električni kamion klase 8 sa gorivnim ćelijama (FCET) za tržište Severne Amerike

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama (Foto: Toyota)

Toyota je još davne 2000. godine započela testiranje hibridnih vozila na vodonične gorivne ćelije. Međutim, ta tehnologija još uvek nije uzela maha poput električnih i hibridnih vozila na baterije, ali to ne sprečava Toyotu da i dalje bude glavni igrač kada je vodonik kao gorivo u pitanju. Kao rezultat saradnje ove dve kompanije (Toyota i Hino) nastala je prva tehnologija gorivnih ćelija koja je uparena s novorazvijenom šasijom Hino XL serije, koja je konvencionalni kamion s kabinom, obično sa pogonom na 8,9 litarski šestocilindrični A09C dizel motor, koji može proizvesti do 360KS i 1.559Nm obrtnog momenta.

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama (Foto: Toyota)

Ovogodišnja saradnja spomenutih kompanija najavila je stvaranje FCET-a od 25 tona za japansko tržište, dok se prvo testno vozilo očekuje na putu u prvoj polovini 2021. ali se još uvek se ne zna kada će ono biti testirano. 

Glenn Ellis iz kompanije Hino kaže da se očekuje da će se kupcima komercijalno održivo vozilo proširenog dometa sa nultom emisijom ponuditi u skorije vreme. Tak Yokoo iz Toyote dodaje da će verzija Hino XL serije s pogonom na vodonične gorivne ćelije biti dobitna i za kupce i za zajednicu jer neće emitovatii ništa osim vode. Toyotina tehnologija gorivnih ćelija koja se razvija preko dvadeset i više godina u kombinaciji s Hinovim iskustvom za teretna vozila zasigurno je da će stvoriti podoban inovativan proizvod.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


DOKA-300X250-BANNER
WESTBALKANSMACHINERY-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


WEST BALKANS MACHINERY
WEST BALKANS MACHINERY
PEĆINCI-ŠIMANOVCI
www.wbm.rs

LAGEN
LAGEN
NOVI BEOGRAD-LEDINE
www.lagen.rs

TUPLEX SRB
TUPLEX SRB
BEOGRAD-DOBANOVCI
www.tuplex.rs

SFS OPLATE
SFS OPLATE
BEOGRAD-SURČIN
www.sfs-oplate.com

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...
fistik 22.10.2025.
Kakvo ce to biti šetalište na tako malom pr...
SAŠA 11.08.2025.
Stadion, ovakav kakav je trenutno, je jedan...
DJB 16.06.2025.
G-đo Damjanović, ako predsednik odluči da s...

;