INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Šta je sve u planu za pešačko-biciklistički most između Ade i Novog Beograda

21.11.2022. | eKapija

Nacrt plana detaljne regulacije za izgradnju pešačko-biciklističke veze između Ulice Omladinskih brigada i Ade Ciganlije, sa mostom preko Save, danas je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda stavio na rani javni uvid.

Pešačko-biciklistički most između Ulice Omladinskih brigada i Ade Ciganlije

Predlog izgleda mosta (Foto: Urbanistički zavod Beograda/Nacrt PDR-a za pešačko-biciklistički most preko Save/screenshot)

Kako se navodi u planu, saobraćajni Institut CIP izradio je "Bazičnu analizu mogućih lokacija za izmeštanje Starog savskog mosta", čiji je zaključak da je premeštanje postojećeg Starog savskog mosta na lokaciju Ada Ciganlija – Novi Beograd sa tehničke strane izvodljivo, ali da teba uzeti u obzir ekonomsku isplativost i vizuelni efekat takvog premeštanja, te da je da tehnički ispravnije razmotriti izgradnju potpuno novog pešačko – biciklističkog mosta, izvedenog kao elegantna, laka i optimalna konstrukcija, prenosi eKapija.

- Uloga planiranog mosta je da omogući kvalitetniju povezanost kako postojećih, tako i planiranih biciklističkih staza na levoj i desnoj obali Save. Naime, u postojećem stanju ova veza se ostvaruje samo preko Brankovog i Mosta na Adi, dok na poziciji mosta u letnjim mesecima funkcioniše privatni prevozom čamcima – stoji u dokumentu.

Pešačko – biciklistički most planira se u cilju povezivanja Novog Beograda i Ade Ciganlije i stvaranja infrastrukture za aktivnu mobilnost, čime se otvara mogućnost za veći udeo biciklističkog saobraćaja u ukupnom obimu kretanja u gradu.

Dodaje se da se planiranjem mostovske konstrukcije koja povezuje Novi Beograd i Adu Ciganliju, formira kontinualni koridor biciklističke mreže Zemun - Novi Beograd - Ada Ciganlija - Dorćol (ekstenzija Eurovelo 6 evropske rute kroz Beograd).

Planirana je dvosmerna biciklističko - pešačka staza duž cele mostovske konstrukcije. Kolski saobraćaj je zabranjen, osim za vozila sa posebnim režimom korišćenja (hitna pomoć, vatrogasna služba, održavanje).

Zadržavaju se biciklistički koridori kroz blokove, uz levu i desnu obalu Save i u obuhvatu ulice Omladinskh brigada.

U Ulici Omladinskih brigada obostrano su izvedene jednosmerne biciklističke staze koje su povezane sa stazom na nasipu (Savski kej), koja vodi ka Bloku 45 i koja predstavlja pešačko-biciklističku stazu sa posebnim režimom korišćenja. Ovim planom predviđena je rekonstrukcija istočne biciklističke staze, a uz nju je planirana i pešačka staza.

Takođe je planirano proširenje pešačko - biciklističke staze na Adi Ciganliji kako bi se korisnici mosta bezbednije uključili na planirane staze na nasipu, prenosi eKapija.

Parkiranje u regulaciji Ulice Omladinskih brigada se zadržava, dok se na poziciji otvorenog parkinga na kraju ove saobraćajnice uz Savski nasip planira dvoetažno parkiralište sa oko 140 parking mesta. Osim za parkiranje stanara okolnih zgrada, parkiralište će biti korišćeno i od strane onih koji će do planiranog mosta dolaziti sopstvenim automobilom a dalje nastaviti pešice ili biciklom, stoji u planu.

U dokumentaciji plana prikazane su dve varijante budućeg mosta, sa lukovima i sa ogradom, a konačno rešenje definisaće se kroz izradu tehničke dokumentacije, posebno prema uslovima Zavoda za zaštitu prirode u odnosu na stanište i koridor zaštićene vrste ptica "mali vranac".

Planira se profil mostovske saobraćajnice od 8m (za bicikliste je potrebno minimum 2m). U poprečnom profilu mosta planirana je minimalno dvosmerna biciklistička staza, pešačka staza od minimum polovine širine profila, bankina, a moguće je projektovati i proširenja tj. niše, za zadržavanje uz spoljne ivice pešačke staze (minimum 1m širine), kao i vidikovce za sagledavanje okruženja.

U zoni pristupa mostu planiran je plato za površine okupljanja pešaka i biciklista. U planu je produžetak priobalnog parka sa širom pešačkom površinom u okviru koje se može naći urbani mobilijar i elementi vegetacije ("urban garden").

U planu se navodi i da uz konstrukciju mosta na obe obale, kroz izradu projektne dokumentacije, treba predvideti vertikalne komunikacije (stepenišni prostor i/ili lift) za pristup pešaka i biciklista, u blizini mosta planirati lokaciju za punjače električnih bicikala i trotineta, a na samom mostu IP kamere i brojač bicikala. Takođe je preporuka da se na mostu postave grejači površina.

Plan koji izradio Urbanistički zavod Beograda nalazi se na javnom uvidu od 21. novembra do 21. decembra.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;