INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Transformacija Sava Centra: Savremeni alati već u toku rekonstrukcije

30.10.2023. | Gradjevinarstvo.rs

Uoči otvaranja kongresnog i poslovnog dela Sava Centra, predstavnici kompanija Delta Real Estate i Jadran opisuju razvoj projekta rekonstrukcije i ulogu PlanRadara u najnovijem videu.

Sava Centar je za Beograđane i Srbiju mnogo više od građevinskog kompleksa na Novom Beogradu. Izgrađen sredinom 1970-ih godina postao je jedinstveno srce kongresnog, poslovnog i kulturnog života u čitavoj regiji, zbog čega je i proglašen spomenikom kulture.

Skoro pola veka kasnije, u decembru 2021, kompanija Delta Real Estate, regionalni lider u industriji nekretnina, započela je temeljnu rekonstrukciju i digitalnu transfomraciju objekta. Kako bi obezbedila najpogodnije uslove tokom procesa renoviranja, digitalna platforma PlanRadar omogućila je podršku za upravljanje procesima, izveštavanje i digitalnu komunikaciju na ovom projektu.

Sava Centar je izgrađen sredinom 1970-ih godina

Sava Centar je izgrađen sredinom 1970-ih godina (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Sa površinom od 100.000m2, rekonstrukcija Sava Centra predstavlja jedan od najvažnijih građevinskih projekata u celoj zemlji, u koji je investirano 118 miliona evra i na kome je angažovano preko 600 stručnjaka, od kojih je 20 inženjera kompanije Delta Real Estate i 30 inženjera kompanije Jadran, generalnog izvođača dela projekta.

Obim projekta i veličinu takođe pokazuju i sledeći tehnički podaci gde se mogu navesti samo neki od primera: ugrađeno je preko 200 novih megašipova, utrošeno više od 4.500m3 betona u armirano-betonske konstrukcije, postavljeno je oko 8.500m2 staklenih površina za sanaciju staklene fasade, a za hidro i toplotnu izolaciju krovova utrošeno je oko 25.000m2 krovne membrane.

U rekonstrukciju je uloženo 118 miliona evra

U rekonstrukciju je uloženo 118 miliona evra (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Otvaranje kongresnog i poslovnog dela Sava Centra najavljeno je za 14. novembar 2023. godine, kada će posetiocima biti na raspolaganju više od 40 modernih sala i poslovna zona A klase sa retail segmentom. Završetak kompletnog projekta planiran je za 2024. godinu kada će prema planu biti otvorena Plava dvorana sa 4.000 mesta. Ovako efikasno upravljanje vremenom i resursima postavlja i nove rekorde, a prema rečima investitora, omogućeno je velikim delom i uz podršku PlanRadara.

Posetiocima će biti na raspolaganju više od 40 modernih sala

Posetiocima će biti na raspolaganju više od 40 modernih sala (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

S tim u vezi Darija Marković Raščanin, menadžer projektovanja i izgradnje Delta Real Estate-a, navodi: "Delta Real Estate nije isključivo investitorska kompanija. Mi pratimo kompletan životni ciklus objekta i tako obuhvatamo sve faze upravljanja, uključujući razvoj lokacije, project menadžment, cost menadžment, dizajn menadžment i facility menadžment." O PlanRadaru ona dodaje: "Za neke procese bi nam na standardan način za isti posao trebalo oko 8 do 10 radnih sati, ali korišćenjem aplikacije to svedemo na oko sat vremena pripreme i obrade podataka".

Radi olakšane saradnje i brže komunikacije, Jadran je takođe implementirao PlanRadar u svoje procese i digitalno se povezao sa investitorom, tako da je olakšana centralizacija informacija direktno na nacrtima u aplikaciji i ubrzan je protok informacija svim zainteresovanim stranama.

Zahvaljujući platformi PlanRadar broj ličnih sastanaka smanjen je za 30%

Zahvaljujući platformi PlanRadar broj ličnih sastanaka smanjen je za 30% (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Upotreba PlanRadara pokazala se posebno korisnom za prijavljivanje i otklanjanje nedostataka. Aleksandar Delić, rukovodilac projekta kompanije Jadran, ističe: "Na objektu od 100.000m2 ovakav softver je neophodan za uspešnu realizaciju radova, definisanje i lociranje problema, kao i fiksiranje otklonjenih nedostataka koji ostaju u trajnoj arhivi. Ranije je prijavljivanje nedostataka podrazumevalo popunjavanje određenih formulara, prebacivanje fotodokumentacije u fascikle, skeniranje te dokumentacije i slanje imejlom nadzoru i investitoru. Uz pomoć PlanRadara ovaj proces je znatno pojednostavljen, jer se sve obavlja na jednoj platformi, kojoj mogu pristupiti sve uključene strane u svakom trenutku nevezano od lokacije."

Pored toga, prema uvidu Jadrana, zahvaljujući ažuriranju platforme u realnom vremenu smanjen je broj ličnih sastanaka za 30%, a na nedeljnom nivou sačuvano oko 20%  vremena koje bi inače bilo potrebno za manuelno kreiranje izveštaja, popunjavanje obrazaca i komunikaciju.

PlanRadar je omogućio uštedu od 20% vremena na nedeljnom nivou

PlanRadar je omogućio uštedu od 20% vremena na nedeljnom nivou (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Antonio Radovčić, regionalni direktor za jugoistočnu Evropu PlanRadara, potvrđuje: "Izuzetna nam je čast što se naša platforma koristi na ovako važnom i složenom projektu kao što je rekonstrukcija Sava Centra. Ovaj projekat je od velikog značaja za region jugoistočne Evrope i izuzetno smo ponosni što smo deo njega."

Za više informacija o ovoj platformi kontaktirajte PlanRadar.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;