INFONET-468X60-BANNER

Pruga Gilje-Paraćin do aprila 2014

17.12.2013. | B-92

Radnici italijanskog konzorcijuma "Armatori Feroviari" u celosti poštuju rokove na izgradnji nove deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, na Koridoru 10.

- Radovi su u poodmakloj fazi – izjavio je odgovorni izvođač radova Željko P. Marković, napominjući da je 80 odsto radova završeno na nasipanju trase, a ugrađeno je preko 400.000 kubika materijala.

Reč je o deonici od 10,5 kilometara pruge, za brzine voza od 160 kilomatara na sat naviše, koja treba da bude završena do 2.aprila 2014. godine, a košta 16,2 milona evra. Radovi su počeli u februaru ove godine, investitor je Javno preduzeće "Železnice Srbije", a sredstva su iz kredita "Evropske investicione banke".

- Na većini deonice je urađen prelazni i završni sloj i oko dva kilometra je spremno za ugrađivanje tucanika, prvog elementa na izgradnji gornjeg sloja trase – dodaje Marković.

U stanici Ćuprija je, prema njegovim rečima, napravljena privremena veza ka Paraćinu, gde je istovaren prvi transport šina od italijanskog proizvođača "Lukini" a sledeća isporuka se očekuje oko 15. januara. Krajem februara bi trebalo da se montira i privremena veza u stajalištu Gilje gde se očekuje treći tovar šina za deo pruge od tog mesta do mosta na Velikoj Moravi. Na tom delu trase je, inače, već uređena devijacija regionalnog puta i prvi sloj asfalta u dužini od preko 700 metara, širine 7,8 metara, a postavljeni su i ivičnjaci.

Završeno je i oko 20 objekata na deonici dvokolosečne pruge, uključujći i najveći objekat, nadvožnjak u Mijatovcu, a u toku je izrada pešačkih staza. U samom Gilju urađeni su peronski zidovi sa obe strane, sada se radi na drenaži i pristupnim saobraćajnicama, a u planu je i izrada parking mesta.

- Na delu trase od Gilja do mosta na Velikoj Moravi zvaršeno je 90 odsto nasipa za dvokolosečnu prugu – kazao je Marković, i na tom delu stručnjaci "Simensa" sada postavljaju kontaktnu električnu mrežu. - Očekuje se da će deo trase od Gilja do mosta na Velikoj Moravi biti završen u toku januara.

Prema njegovim rečima, poodmakli su i radovi od mosta na Moravi do Paraćina, gde su urađeni temelji za stubove električne kontaktne mreže gde se završava priprema pristupnih puteva za dovoz tucanika na trasu. Oko dva kilometra trase je spremno za kontrolu nadzornog organa koji treba da da odobrenje za ugradnju tucanika, a to bi, kako kaže Marković, moglo da počne ove nedelje.

Markovića dodaje da će ovog meseca početi montaža pragova na jednokolosečnoj pruzi Ćuprija-Paraćin, a krajem januara na dvokolosečnoj a do kraja meseca biće završen i nadvožnjak u Mijatovcu.

- Zima čini svoje, kratak dan skraćuje radno vreme, niska temperatura pravi probleme i ljudima i mehanizaciji, kao i materijalu koji se ugrađuje. Zbog svega toga radi se četiri do pet sati dnevno, što i nama i koperantima objektivno iziskuje dodatne poslove – rekao je Marković.

Na poslu je angažovano dnevno od 150 do 200 ljudi, srpske firme i srpski materijal, stručnjaci "Telekoma", "Elektrodistribicije", geolozi "Zavoda za zaštitu spomenika kulture", demineri... Ugovor o izgradnji pruge, "Železnice Srbije" i italijanski konzorcijum potpisali su 2.jula prošle godine u Beogradu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;