Kinezi grade auto-put od Banja Luke do Prijedora

10.07.2018. | S. Mišljenović | Novosti

U Republici Srpskoj će po prvi put biti realizovan koncesioni ugovor sa kineskom Međunarodnom korporacijom za ekonomsku i tehnološku saradnju pri Shandong Hi-Speed grupaciji, koja bi trebalo da gradi auto-puta Banja Luka - Prijedor.

Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, potvrdio je za Novosti da je vrednost projekta izgradnje auto-puta, čija je dužina 42 kilometra, 297 miliona evra. Kako kaže ministar Trninić, plan je da se ugovor sa Kinezima potpiše u septembru mesecu ove godine, a da gradnja počne za dve godine i da se 2023. godine pusti u promet pomenuti auto-put.

- Protokolom koji smo sa kineskim partnerom potpisali na Samitu „16 plus jedan”, koji je održan u Sofiji proteklog vikenda, stekli smo uslove da tražimo saglasnost Komisije za koncesije Vlade Srpske, Vlade Kine i mišljenje Pravobranilaštva Srpske, kako bismo konačan ugovor potpisali u septembru - pojasnio je Trninić.

Prema njegovim rečima, time bi se stekli uslovi da kineska strana krene u realizaciju, koja podrazumeva izradu projekta i obezbeđivanje finansiranja, dok bi obaveza Republike Srpske bila eksproprijacija.

- Ovim smo otvorili mogućnost da se ovaj projekat izgradnje auto-puta do Prijedora nastavi prema Novom Gradu u profilu auto-puta, te da se gradi brzi put prema Kozarskoj Dubici - naglasio je Trninić.

On je podsetio da je na samitu potpisan i Protokol o saradnji u vezi sa projektom auto-puta Doboj - Vukosavlje i auto-puta Vukosavlje - Brčko, s tim da se deonica Doboj - Vukosavlje odnosi na Koridor Vc, odnosno deo koji prolazi kroz Republiku Srpsku.

Dušan Topić, direktor preduzeća Auto-putevi Srpske, kaže da je koncesija novi vid finansiranja izgradnje auto-puteva u Srpskoj.

- Kada je reč o auto-putu Banja Luka - Prijedor, imamo veoma dobar koncensioni ugovor. Kineski partner obezbeđuje finansijska sredstva i gradi auto-put, a predviđeno je da gradnja traje ukupno pet godina - objasnio je Topić.

On je naglasio da su od tog perioda dve godine predviđene za pripremu u smislu izrade projektne dokumentacije, obezbeđivanja finansijskih sredstava, te eksproprijacije terena.

- Po završetku izgradnje, kreće eksploatacija i koncesioni period od 30 godina tokom kojeg bi, na osnovu naplate putarine, bilo otplaćeno ulaganje kineskog partnera - istakao je Topić.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Lepa 20.11.2018.
Šta je sa nelegalnim objektima koji su izgr...
D 17.11.2018.
I sta ce se videti sa tog tocka koji ce bit...
Kordunas 12.11.2018.
Nadamo se skorom početku radova i kraju tog...
Dragica 09.11.2018.
Ma kako da ne...bas joj verujemo.
Neš 01.11.2018.
Komentara 0 tako će i ostati to je sve lep...