INFONET-468X60-BANNER

Milanski sajam nameštaja - I SALONI

25.04.2008. | Miloš Dragićević | Gradjevinarstvo.rs

U Milanu, na površini od preko 220.000m² u periodu od 16. do 21. aprila održan je Sajam nameštaja, jedna od najvažnijih i najprestižnijih smotri takvog tipa u svetu. Poseta je bila veća nego prošle godine, oko 290.000 posetilaca je videlo izložbu, od čega su tek trećinu činili domaći posetioci. Kada se ovde napomene da je I Saloni događaj zatvorenog tipa, rezervisan za novinare i profesionalce vezane za industriju nameštaja, onda je sasvim jasno kakav značaj Milano ima za savremena svetska kretanja u uređenju enterijera.

Kao i uvek, nepregledna ponuda predstavljene robe bila je za nijansu bolja nego prethodne godine. Pored izuzetno dobro organizovanih Međunarodnih izložbi koje su bile upotpunjene premijerama i štandovima podjednako vrhunskog dizajna kao i izloženi eksponati, Milanski sajam (I Saloni) se pobrinuo i za pregršt usputnih dešavanja širom grada, i tako ostvario događaj vredan pažnje, kako turista tako i stanovnika koji su mogli da uživaju u izložbama otvorenim za javnost. Na taj način je još jednom stavljen pečat na veoma uspešnu saradnju između Sajma i Opštine Milano.

Preko 1.500 izlagača je prikazalo svoje najbolje izdanje, od kojih je oko 80% domaćih proizvođača i dizajnera. Posle italijanskih, najprisutniji su bili španski, zatim nemački, i proizvođači iz Egipta i Francuske. Sajam je posetilo i oko 1.500 novinara iz celoga sveta.

Pod okriljem Sajma su bile organizovane izložbe Salone Internazionale del Mobile i Salone del Complemento d'Arredo – Međunarodna izložba nameštaja i prateće opreme, Eurocucina – Međunarodna izložba kuhinja, Salone Ufficio – od ove godine Međunarodno bijenale radnog prostora i kancelarijskog nameštaja, zatim Salone Internazionale del Bagno – Međunarodna izložba kupatila, i Salone Satellite – nove ideje dolazećih generacija.

Izložba nameštaja i prateće opreme bila je predstavljena u 7 od 12 hala, i podeljena u tri kategorije: dizajn, klasika i moderno. Tri hale su bile posvećene dizajnu, a po dve klasici i modernom nameštaju, što samo po sebi govori o obimu ponude koja je bila prisutna u najdominantnijoj kategoriji. U kategoriji dizajn našle su se sve vodeće firme na području tržišta koje čine komadi nameštaja namenjeni najeksluzivnijim enterijerima i domovima ljudi sofisticiranog ukusa koji prate trendove. Spisak brendova činila su zvučna imena, kao npr: Giorgetti, Baxter, Poliform, Flexform, Minotti, Molteni & C, Flou, Fendi...

Svaki od prisutnih proizvođača je u ponudi imao više od samog nameštaja – u pitanju je filozofija života, veoma uspešno prezentovana dizajnom štandova koji su u potpunosti oslikavali karakter i stil koji bi trebalo da imaju budući vlasnici prestižnih eksponata. Dominantni su svakako bili italijanski proizvođači, kao svojevrsni majstori dizajna i izrade, što ih opravdano čini trendseterima. Vrhunski dizajn, visokokvalitetni materijali i izuzetna završna obrada su obeležja većine proizvođača iz ove kategorije. Od materijala su prisutni drvo, koža, metal, plastika, kamen, i to u najraznovrsnijim kombinacijama boja, dezena i oblika. Ali generalno, može se reći da preovlađuju crni i beli tonovi i njihove nijanse, što jeste trenutni trend u svetu.

Kategorija moderno je zapravo isti pravac kao i dizajn ali su u pitanju firme koje tek teže da dostignu nivo na kome su proizvođači iz prethodne kategorije. Daleko od toga da je u pitanju nameštaj lošeg kvaliteta, ali je konkurencija oštra, a tradicija se stvara dugim nizom godina uspešnog prisustva na tržištu, gde kvalitet i dizajn moraju da idu ukorak sa imenom firme.

U kategoriji moderno je, procentualno gledano u odnosu na sve druge kategorije, bilo prisutno najviše proizvođača van područja Italije.

Treća kategorija, klasično, možda po nazivu zvuči kao manje inovativna, ali proizvođači koji su u nju svrstani daleko od toga da su pokazali klasičan pristup stilskom nameštaju. U pitanju je kategorija nameštaja koja je veoma cenjena poslednjih godina, prilagođena ljubiteljima stilskog nameštaja koji žele moderan pristup enerijeru. Možda pomalo ekscentričan i kitnjast, ali svakako daje upečatljiv utisak prostorijama u kojima se nalazi.

I ovde su dominantne bela i crna boja, a kao materijali najčešće su korišćeni drvo i koža. Posebna pažnja posvećena je završnoj obradi koja podrazumeva primenu najsavremenijih tehnologija u procesu izrade. Veoma dekorativno ukrašen, sa završnom obradom visokog sjaja, uz aplikacije i štampu boje srebra i zlata, ovakav nameštaj je zanimljiv ljudima koji žele da stave do znanja da su uspešni i da imaju novca, pa ne čudi veliko prisustvo ljudi sa ruskog govornog područja, čiji jezik je mogao da se čuje na štandovima kao što su Ego, Visionario, Maison...

Međunarodna izložba kupatila i opreme za kupatila okupila je poznate svetske proizvođače keramike i pratećih programa. Vladalo je veoma veliko interesovanje i činilo se da je najviše posetilaca bilo u ovoj hali. Opšti utisak je da kupatila nove generacije poprimaju spa odlike, i postaju mesta koja omogućavaju relaksaciju kroz eleganciju i sklad dizajna i ergonomije. Vizuelni užitak je upotpunjen igrom vode i svetla u boji, posebno kada su u pitanju tuš kabine kod kojih je tuš ujedno i izvor svetla koje menja boju. Prateća oprema, armature i sušači polako iskaču iz tradicionalnih, već viđenih formi i postaju dekorativni detalji u prostoru.

Posetioci iz naših krajeva su takođe bili prisutni. Čuo se srpski jezik u svim halama, što govori da naši profesionalci prate svetske trendove i opšta kretanja tehnologija i dizajna. Njihov cilj je svakako bilo ostvarivanje direktne saradnje sa proizvođačima.

Pregovori oko zastupništva i sklapanja ekskluzivnih ugovora sa renomiranim firmama bila su najčešća tema poslovnih dogovora koji su se odvijali svuda oko nas. Uglavnom su to bili predstavnici salona namešaja i keramike, mada smo načuli i priče da predstavnici nekih drugih branši žele da se oprobaju u trgovini firmiranim nameštajem. Ovo ne treba da čudi jer naši prostori predstavljaju novo tržište sa velikim potencijalom. Uzimajući u obzir opšteprisutnu izgradnju stambenih i poslovnih objekata, i ulaganje u nekretnine, postaje jasno da za potrebe opremanja luksuznih objekata mora da postoji odgovarajući nameštaj.

Osim toga, opšti je utisak da i pored sveg uspeha koji je ostvarila italijanska industrija nameštaja, postoji blago zasićenje i stagniranje prodaje, kako zbog sve većeg broja proizvođača na tržištu, tako i zbog sve češćeg kopiranja originalnog dizajna od strane nepoznatih proizvođača. Iz tih razloga svako novo tržište je dobro došlo. Nažalost, srpskih izlagača nije bilo ni u jednoj kategoriji.Nadamo se da neće tako biti i u budućnosti i da će srpski brendovi biti podjednako zastupljeni kao što poslovi oko zastupanja stranih proizvođača.

Veoma velika i raznovrsna ponuda ne dozvoljava posetiocu da sve obiđe i vidi. Izložbe kuhinja i kancelarijskog nameštaja za sada ostaju otvorena tema, kao i Salone Satellite na kome je ove godine silne pohvale pobrala ekipa studenata sa Šumarskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, odsek za obradu drveta i dizajn nameštaja – još jedan dokaz da u svetu naši studenti ostvaruju zapažene rezultate uprkos uslovima koji više obeshrabruju nego što omogućavaju.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /slučajan izbor/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;