SFSOPLATE-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Zrenjanin: Putni prsten tek iduće godine

22.11.2013. | Dnevnik

Prošlo je pet meseci otkako su čelnici Zrenjanina i Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju i uređenje" obnarodovali da je iz Beograda stigla lokacijska dozvola za gradnju obilaznice oko najvećeg grada u Banatu i da će radovi početi na jesen. Ni do danas, međutim, putari nisu izašli na teren, pa se postavlja pitanje gde je obećanih 700 miliona dinara od Republike i šta je sa eksproprijacijom zemljišta.

 

Grad je, naime, još u novembru prošle godine, sa Javnim preduzećem "Putevi Srbije", potpisao protokol o obilaznici, vredan 775 miliona dinara. Lokalna samouprava se tim ugovorom obavezala da će 75 miliona dinara uložiti u projektnu dokumentaciju i eksproprijaciju zemljišta, dok će preostalih 700 miliona država uložiti u građevinske radove. U međuvremenu, troškovi eksproprijacije su skoro duplirani, što se našlo na meti kritičara, naročito iz opozicionih redova.

Pomoćnik gradonačelnika Zrenjanina Ivan Dević kaže da sve ide zacrtanim putem i da ne može brže. Dević ističe da se trenutno rešavaju imovinski odnosi na trasi i da su urađena 64 rešenja o eksproprijaciji, od kojih su neka već pravosnažna.

- Sporna su svega tri vlasnika sa kojima pokušavamo naći rešenje. Na trasi su i dva auto-servisa, koji su najveća stavka i sa kojima se pregovara. Zameraju nam što se radi o nelegalno izgrađenim servisima za koje ćemo isplatiti naknadu, ali Zakon o eksproprijaciji ne poznaje razliku između legalnih i nelegalnih objekata, već samo naknada može biti niža. Bitno je naglasiti da ni te parcele ne mogu biti smetnja za početak radova. Jer, proglašen je javni interes i spor sa vlasnicima ne može sprečiti eventualni ulazak mašina – objašnjava Dević i naglašava da paralelno teče postupak oko papirologije i dozvola.

Projektna dokumentacija je završena i trenutno je na reviziji. Realna procena je da Zrenjanin građevinsku dozvolu koju izdaju pokrajinski organi neće čekati duže od tri meseca, koliko su čekali i na lokacijsku.

- U svakom slučaju, ove godine nisu predviđena sredstva u republičkom buyetu za obilaznicu, ali će ih biti u idućoj – podvlači Dević i naglašava da je realan rok za početak radova i ulazak bagera na trasu april iduće godine.

Neki pravci otvoreni

Zrenjanin već ima putne prstenove iz pravca Novog Sada, Elemira, Kikinde i Mihajlova. Ostalo je da se radi obilaznica do puta koji vodi za Žitište i dalje ka Rumuniji, zatim puta prema Pančevu i najfrekventnijem, prema Beogradu. Najavljeno je da će se obilazni put, ukupne dužine blizu sedam kilometara, graditi u dve faze – prva predstavlja etapu od Mihajlovačkog druma do Klečanskog puta, a druga od Lazarevačkog puta do Beogradskog puta, kao i da najveći poduhvat predstavlja izgradnja mosta na Begeju koji će se naći na obilaznici.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;