INFONET-468X60-BANNER

Nova pruga ne sme da deli grad

21.02.2017. | Aleksandra Isakov | Politika

Nova pruga velikih brzina koja će povezati Beograd i Budimpeštu trebala bi da prođe praktično kroz centar Subotice, a ova vest navela je gradske urbaniste da ponovo rasprostru gradske planove. Kada budući voz projuri kroz Suboticu, umesto starog koloseka, novi širi železnički koridor „prepoloviće” grad na njegovu istočnu i zapadnu stranu, koje će spajati tek tri, neodgovarajuće veze.

Zbog toga je JP za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje uradilo elaborat koje je predalo Saobraćajnom institutu CIP-a na javnom uvidu u nacrt Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd - Subotica - državna granica (Kelebija). Sugestije subotičkih urbanista izrađivač plana u ime Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u potpunosti je prihvatio i elaborat koji je pripremljen postao je i deo zvanične dokumentacije prostornog plana novog koridora.

- Mi smo trenutno angažovani na izradi Generalnog urbanističkog plana za period od 2020. do 2030. godine, i u njemu bolje infrastrutkurno povezivanje grada ima značajno mesto. Javni uvid  u nacrt prostornog plana bio nam je podsticaj da aktivno učestvujemo i damo svoje sugestije, jer naš problem nas boli. Možda smo delom izašli iz lokalnih ingerencija, a želja nam je bila da ukažemo na probleme i da aktivno učestvujemo u traženju najboljih rešenja - objašnjava Petar Andrić, šef službe urbanističkog planiranja u javnom preduzeću.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

Prolazak brzog voza uz sve očekivane dobrobiti, ipak za urbaniste znači i usklađivanje složene saobraćajne mreže, na nekoliko nivoa. Prvi, onaj najočitiji, tiče se veće širine koridora koji će tražiti nova pruga i  postavljanje zaštitnih panoa od buke. Ova pruga traži i efikasne rute, i po planu, nova pruga na putu od Novog Sada ka Subotici ne ide dosadašnjom trasom već zaobilazi predgrađe Aleksandrovo i delom se uključuje na trasu senćanske pruge.

Kako Andrić objašnjava, urbanisti rado novu prugu opisuju kao reku koja će svojim širokim tokom proći kroz Suboticu, a da ona ne bi prekinula gradske komunikacije potrebni su prelazi i mostovi. Sada gradske veze počivaju na samo tri prelaza koja nisu u nivou: jedan je podvožnjak u centru grada, zbog kanalizacije neupotrebljiv kod svake veće kiše, podvožnjak kod fabrike „Pionir”, koji nema odgovarajuću, visinu i Majšanski most koji je u takođe dosta lošem stanju.

- Mi smo to sve predstavili našim kolegama, i uz elaborat pripremili svu našu dokumentaciju za postojeće, kao i planirane prelaze. Nama je neophodno da imamo i odgovarajuće poveze i prelaze koji spajaju dva dela grada, stambene zone Kertvaroš i Novi grad, ili Palić, sa starim delom grada - navodi Andrić. Izgradnja novog železničkog koridora za gradske urbaniste je prilika da se zajednički, paralelno radi na uspostavljanju novih komunikacijskih pravaca.

Drugi nivo problema koji traži urbanistička rešenja jeste i kapilarni krvotok ove brze železnice koja treba da se poveže sa prugama prema Somboru, Senti, Horgošu, prema Baji i Crvenki, što su dva pravca koji se sada ne koriste, ali čija obnova je planirana. Takođe, potrebno je povezati i prigradska mesta, posebno naselje Novi Žednik kroz koje takođe prolazi novi koridor, nabraja sagovornik Politike.

- Nama se usred gradskog jezgra račvaju pruge za okolne gradove. Tu je naročito osetljiv pravac prema Somboru jer prolazi kroz gusto naseljene delove grada. Zbog toga smo priložili svu plansku dokumentaciju kako bismo onome ko bude radio detaljne planove prikazali šta ne želimo da nam se desi - kaže Andrić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;