Trasa Koridora 11 je utvrđena i proći će od Požege, padinama Golije, preko Peštera do Boljara. Ovim je, boraveći nedavno u Novom Pazaru, Zorana Mihajlović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, otklonila svaku dilemu o tome da li će se ova značajna saobraćajnica graditi preko Golije ili Zlatibora.
Mada je struka još pre nekoliko godina jasno rekla da se između takozvane „zlatiborske“ i „golijsko-pešterske“ trase auto-puta Beograd-Požega-Boljare (granica sa Crnom Gorom), opredelila za kraću i jeftiniju peštersku trasu, „zlatiborski lobi“ poslednjih dana ponovo je pokrenuo inicijativu zagovarajući svoju varijantu.
Ministarka je poručila da na glavnom projektu više nema mnogo mogućnosti za izmene, razmišlja se samo o mogućnostima da se krakovima auto-puta sa Koridorom 11 povežu i neka druga područja u ovom delu Srbije. Uskoro će se znati i model finansiranja ove i drugih deonica na auto-putu Beograd-Boljare-Jadran.
Koliko god „zlatiborski lobi“ imao argumente da auto-put prođe preko ove planine, ako se izuzme činjenica da je trasa preko Peštera i podnožjem Golije kraća i jeftinija, vrlo jaki argumenti Golije i Peštera su u činjenici da je ovo najzapostavljeniji deo Srbije, da raspolaže sa ogromnim prirodnim i turističkim potencijalima koje će auto-put „otkriti“ i približiti Srbiji i svetu i da će modernom saobraćajnicom biti zaustavljene seobe koje prete da potpuno isprazne ovaj deo Srbije.
Mnogo mostova i tunela
Trasa Požega-Boljare dugačka je 107 kilometara, znatno je kraća od zlatiborske, ali će biti vrlo teška za izgradnju, jer je u planu više desetina mostova i velikih tunela.