IZOLACIJA-468X60-BANNER

Najavljena rekonstrukcija železničkog saobraćaja na severu Bačke

28.11.2014. | Dnevnik

Predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor boraveći u Segedinu najavio je mogućnost početka rekonstrukcije pruge Segedin-Subotica krajem 2015. ili početkom 2016. godine.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

On je rekao da ukoliko sve bude teklo po planu, vlade Srbije i Mađarske su odlučne da realizuju taj projekat koji staje oko 300 miliona evra. Pošto bi maksimalna moguća brzina vozova bila 160 kilometara na sat, a dozvoljena 120 , razdaljina od 40 kilometara prelazila bi se za pola sata, a pasoška i carinska kontrola obavljala bi se u vozu. U sklopu tog plana predviđena je i rekonstrukcija železničkih stanica, a u Paliću i Horgošu i izgradnja podzemnog prolaza za pešake.

- Treba primetiti da je modernizacija Evrope tekla kao proces revitalizacije i izgradnje železničkih pruga. Nema moderne Evrope bez modernih železnica. Ako razmišljamo o modernizaciji prostora u kome živimo, onda je ovo pitanje nezaobilazno. Veoma je značajno što smo učesnici procesa priprema revitalizacije železničke pruge od Budimpešte do Beograda. Iz Strategije DKMT planira se realizacija još jednog velikog projekta, a to je železnička pruga između Segedina i Temišvara preko Kikinde. Gde ima moderne železnice, tamo ima života, ima ubrzanog krvotoka, kretanja ljudi, roba i privredne aktivnosti – rekao je predsednik Skupštine Vojvodine, Ištvan Pastor.

Zamenik pokrajinskog sekretara Balint Juhas istakao je da su glavni zadaci Pokrajinskog sekretarijata za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, izrada projektno-tehničke dokumentacije za železničku prugu Segedin-Reske-Horgoš-Subotica i dokumentacije koja je potrebna za dalje projektovanje pruge Subotica-Čikerija-Bačalmaš-Baja. Sveobuhvatno gledano, za mađarski deo pruge je izrađen projekat za odobrenje rekonstrukcije, zatim studija o proceni uticaja na životnu sredinu i tenderska dokumentacija za rekonstrukciju železničke pruge Segedin-Reske-granica sa Srbijom, kao i Idejno rešenje rekonstrukcije železničke pruge Čikerija-Bačalmaš-Baja-granica.

Za deonicu pruge na teritoriji Srbije izrađen je idejni projekat sa studijom opravdanosti rekonstrukcije i modernizacije, studija o proceni uticaja na životnu sredinu i tenderska dokumentacija, a sve za železničku prugu Subotica-Horgoš-granica sa Mađarskom. Pripremljeno je i idejno rešenje rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Subotica (putnička)-Čikerija-Bačelmaš-Baja, deonica Subotica (putnička)-granica sa Mađarskom. Železnička pruga Segedin-Reske-Horgoš-Subotica-Čikerija-Bačalmaš-Baja predstavlja prekograničnu prugu koja povezuje regionalne centre Segedin, Suboticu i Baju u graničnom području na teritoriji Srbije i Mađarske. Pruga je trenutno u funkciji samo između Subotice i Segedina, dok između Subotice i Bačalmaša potpuno nedostaje železnička infrastruktura.

Izgradnjom ove pruge, unaprediće se nivo usluge javnog železničkog prevoza. Kao deo međunarodnih koridora pruga će stvoriti novi potencijal za transport na dugim relacijama između Evroregije i morskih luka Konstanca na Crnom moru u Rumuniji i Rijeka na Jadranskom moru u Hrvatskoj. Pored toga projekat omogućuje multimodalni transport na dužim relacijama kroz unapređenje mogućnosti za kombinovane vidove prevoza, rečeno je na zatvarajućoj konferenciji koja je održana u Segedinu.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;