INFONET-468X60-BANNER

Počeli radovi na Žeželjevom mostu

25.05.2012. | Dnevnik

Uprkos lošim vremenskim uslovima, gradilište novog železničko - drumskog mosta preko Dunava kod Novog Sada je oživelo. Kako je za „Dnevnik” izjavio direktor projekta izgradnje Srećko Ugrica, u toku izgradnja probnog šipa sa petrovaradinske strane, izbušenog 24 metra duboko u zemlju, koji je danas betoniran.

Radnici se doslovno nadmeću sa redom kiše, redom sunca, kako bi dobili trku s vremenom i nadoknadili kašnjenje u startu izgradnje novog mosta od nekoliko meseci, koliko se čekalo na glavni projekat.

Probni šip je betoniran i oko njega će se ukrstiti u udaljenosti od 4,5 metra napred - nazad, levo - desno još četiri koja će poslužiti za izgradnju konstrukcije kojom će se opteretiti izgrađeni probni šip i to pritiskom od 3.000 tona, kako bi se na bazi tih proba utvrdila nosivost tla i dobile prave mere za pobijanje trajnih šipova, temelja budućih stubova mosta.

Radnici beogradske „Geosonde” buše šipove, a jagodinske firme "MAT" ruše preostale delove stuba i grade plato za montažu lukova budućeg mosta. Razgrnuto je 10.000 kubika zemlje i srušeno 600 kubika betona starog stuba mosta. Na gradilištu su i neimari „Mostogradnje” koji uklanjaju preostale delove privremenog montažno - demontažnog mosta, izgrađenog pre 12 godina.

Sa novosadske strane se raščišćava nasip, s njega se skida humus i on se spušta niže zbog izgradnje platoa na kome će se montirati mostovski luk sa bačke strane, a kasnije, po završetku izgradnje mosta, nasip će se vratiti u pređašnje stanje, nagrnuće se zemlja koja se sada deponuje sa strane.

Posao izrade glavnog projekta i izgradnja mosta dodeljeni su na tenderu italijansko - španskom konzorcijumu „Azvi-Tadei-Horta Koslada”, domaće firme angažovane su kao podizvođači, a investitor su „Železnice Srbije” koje su u ovom projektu imenovane kao zastupnik Vlade.

Novi most će imati pet stubova, četiri obalna i jedan rečni, biće dug 474 metra i širok 30,7 metara sa po dva železnička koloseka, drumske saobraćajnice i pešačko-biciklističke staze i dva luka visine 34,37 i 42,74 metra s rasponima 3,90 i 4,80 metara, te mrežaste vešaljke. Visina ispod novog mosta pri maksimalnom nivou vode biće 8,38 metara.

Izgradnja će koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 milion evra.

Povezane vesti:

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;