Na tender za izgradnju dela autoputa između Grdelice i Vladičinog Hana u dužini oko 13,5 km, na Koridoru 10, stiglo je 25 ponuda iz 13 zemalja, a radovi bi mogli da počnu krajem maja, objavljeno je juče u Vladi Srbije.
Direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić izjavio je na otvaranju tehničkog dela ponuda za ukupno četiri lota - manjih deonica, čija će se izgradnja finansirati iz kredita Evropske investicione banke, da će posao biti dodeljen firmama koje budu ponudile najnižu cenu.
Tender se realizuje po procedurama Svetske banke, a ponude su dostavile firme i konzorcijumi iz Bugarske, Italije, Češke, Kine, Grčke, Hrvatske, Austrije, Španije, Nemačke, Slovačke, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Srbije.
Od domaćih firmi ponude su dale firme "Energoprojekt - Niskogradnja", "Ratko Mitrović - Niskogradnja", "MBA Miljković" i "Putevi Užice", a iz Kine je stigla ponuda od poznate velike firme "Sinohidro Corporation Limited".
Prvi lot je za izgradnju autoputa od Grdelice do tunela Predajane ukupne dužine šest kilometara i obuhvata otvorenu trasu, osam mostova i nadvožnjak.
Drugi lot je od tunela Predajane do Caričine Doline dužine 4,6 kilometara i obuhvata gradnju otvorene trase, osam mostova, dva nadvožnjaka i petlju Predajane. Za ta dva lota je rok za izgradnju 720 dana.
Treći lot je izgradnja tunela Predajane dužine oko 1.100 metara, a četvrti je tunel Manajle dužine 1.800 m, koji se nalazi između Caričine Doline i Vladičinog Hana.
Za treći i četvrti lot rok za izvođenje radova je 900 dana.
- Oko mesec dana će nam biti potrebno za evaluaciju ponuda, a otvaranje finansijskog dela će biti krajem februara ili početkom marta - rekao je za Tanjug tehnički direktor "Koridora Srbije" Goran Petrović dodajući da bi ugovor mogao da bude potpisan krajem aprila, a radovi da počnu već krajem maja.
On je kazao da je ostalo još da se raspiše tender za dva lota od Caričine Doline do tunela Manajle i od tog tunela do Vladičinog Hana, kao i od Srpske Kuće do Levosoja.
- Ovako veliki broj ponuda govori da je velika ekonomska kriza i da se u zemljama regiona i šire veoma malo gradi u oblasti infrastrukture, pa je dosta građevinskih firmi zainteresovano za izgradnju Koridora 10 kroz Srbiju - istakao je Petrović.