Poslovanje domaćih građevinara zavisi i od reforme nastavnih programa za obrazovne profile koje traži privreda.
U oblasti geodezije i građevinarstva postoji osam profila u četvorogodišnjem obrazovanju, a pre četiri godine uvedeno je i jedno ogledno zanimanje, arhitektonski tehničar, usmeren na rad u projektnom birou i koji se bavi prezentovanjem projekata, organizovanjem izgradnje po nalogu i vođenjem dokumentacije prilikom izvođenja objekata.
U trogodišnjim školama obučavaju se zidar-fasader, armirač-betonirac, tesar, kamenorezac-klesar, keramičar-teracer-pećar, polagač obloga, dekoraterzidnih površina, staklorezac, hidrograđevinar, rukovalac građevinskom mehanizacijom, građevinski laborant, monter suve gradnje i krovopokrivač.
Dva poslednja obrazovna profila su u oglednoj fazi, a nastala su po zahtevu određenih preduzeća, koja, zauzvrat, podržavaju škole u kojima se obučava takav kadar, naveo je Dragan Simić iz Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.
Razmotrene su mogućnosti da se određeni profili, kao na primer, građevinski tehničar za visokogradnju i građevinski tehničar za niskogradnju integrišu u jedno zanimanje, pod nazivom građevinski tehničar. Opšti zahtev je da buduća zanimanja u oblasti građevinarstva treba da daju šire obrazovanje i da objedinjuju više poslova, kako bi se budući radnici bolje prilagodili poslodavcima.
Bitan je i koncept doživotnog učenja, psihološka priprema radnika za usvajanje novih tehnologija i promena, spremnost za prihvatanje obaveze zaštite na radu, zaštite životne sredine i čovekovog zdravlja, istaknuto je na skupu „Reforma srednjeg stručnog obrazovanja u oblasti građevine“ koji su organizovali Udruženje za građevinarstvo, IGM i stambenu privredu PKS u saradnji sa Savetom za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Ministarstvom prosvete, Zavodom za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, Zajednicom geodetskih i građevinskih škola Srbije.