U Kini, koja ima najbrže vozove na svetu, sa kojima ni avionske kompanije na unutrašnjim linijama gotovo ne mogu da drže korak, železničari razmišljaju i o pruzi do Evrope, na primer Šangaj – Berlin, piše "Špigl onlajn."
Kineski vozovi su najmoderniji u svetu – za samo tri sata stiže se od Kantona do Vuhana, raskrsnice i metropole središnje Kine. Pruga je dugačka tačno 1.069 kilometara i prosečna brzina vozova je 350 kilometara na sat.
Kina je ostavila svet za sobom i kada je reč o superbrzim vozovima - japanski voz Šinkasen ima prosečnu brzinu od 243 kilometra na sat, nemački ICE vozovi još su „sporiji“ sa prosečna 232 kilometra na sat.
U toku je izgradnja nove pruge Šangaj – Peking na kojoj će vozovi saobraćati brzinom od 380 kilometara na sat. Planirana je nova pruga izmedju Pekinga i Vuhana, a u izgradnji je i pruga izmedju Hongkonga i grada Čengdu u provinciji Sečuan, centru IT industrije u kome se nalaze filijale "Intela", SAP i "Motorole." |
Tokom sledeće tri godine u izgradnju brzih vozova biće uloženo oko 300 milijardi dolara, a dobar deo novca potiče iz vladinog programa za podsticanje konjunkture kojim vlasti nastoje da zaštite Kinu od svetske ekonomske krize, piše "Špig" i navodi da je sa novim svetom superbrzih pruga počeo i novi rat – prevoz putnika od jednog do drugog milionskog grada predstavlja unosan posao bez koga u sve većoj meri ostaju avionske kompanije.
U kompanijama "Čajna sautern" i "Čajna istern", te državnoj kompaniji "Er Čajna" strahuju od konkurencije superbrzih vozova.
U špicevima, kada se spajaju dva voza, u njima ima mesta za 1.200 putnika – u poredjenju sa tim "boing 737" bilo koje od tih kompanija pravi je patuljak.