Tunel u sklopu nove železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad

03.09.2019. | Gradjevinarstvo.rs

Tunel Čortanovci postaće deo novog železničkog koloseka od Stare Pazove do Novog Sada na pruzi Beograd-Budimpešta, na kojoj će vozovi moći da razviju brzinu do 200km/h.

Pripremni radovi na izgradnji dvokolosečnog železničkog tunela Čortanovci započeti su avgusta 2017. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine od po 1,1km, kao i vijadukt dužine 2,9 kilometara, koji predstavljaju dva najsloženija železnička objekta na toj trasi.

Tunel u sklopu nove železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad, projektovana za brzine do 200km/h

Tunel Čortanovci

Tunel se probija na zatvoren način, uz primenu NATM (nova austrijska tunelska metoda) tehnologije, koja je, kao metoda iskopa, prilagodljiva čestim promenama geoloških i geomehaničkih uslova na čelu iskopa. Radovi se izvode paralelno na oba portala tunela u dve cevi.

Specijalna PERI čelična oplatna kolica dužine 12m sa pratećom opremom za podešavanje i pokretanje pomoću hidrauličnog motora, koja se koriste za izgradnju tunelskih cevi, primenjena su po prvi put u Srbiji.

Tunel u sklopu nove železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad, projektovana za brzine do 200km/h

Tunel Čortanovci

Shodno specifičnosti projekta bilo je potrebno predvideti, u slučaju potrebe, mogućnost razdvajanja kolica na dva nezavisna segmenta od po 6m. Za armiračke i hidroizolaterske radove je napravljena pokretna skela dužine 12m od elemenata PERI UP FLEX sistema. Ni tunelska kolica niti armiračka skela nisu smeli biti prepreka unutrašnjem transportu za potrebe iskopa i izvoženja materijala, za šta je uzet u obzir odgovarajući slobodan profil za prolaz kamiona i mašina za iskope.

Pažljivo projektovano tehničko rešenje omogućava brzo pomeranje kolica na sledeći takt betoniranja, kao i efikasno i precizno podešavanje oplate u položaj za betoniranje. Svim ključnim elementima sistema upravlja sa centalizovanog mesta pomoću sistema komandnih ručica. Klijent je na ovaj način dobio pouzdano rešenje kojim je postigao značajne uštede u vremenu potrebnom za izvođenje ciklusa betoniranja.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Maja 31.07.2020.
Molim vas za cenu izolacije penom po m2 za ...
Aco 25.07.2020.
Da se moze graditi od ove cigle pečenjara.
Daniel Zebeljan 25.07.2020.
Koristio bi penu u brodogradnji.Kome se obr...
Zvonko 14.07.2020.
Iz bloka 42 se ovde seli buvlja pijaca a ne...
Darko 14.07.2020.
Ima stanova bez seče šuma. Samo je ovde mul...