INFONET-468X60-BANNER

Koridor 11: Peštersku trasu preusmerava "užički lobi"

27.02.2017. | M. Nićiforović - Z. Radović | Novosti

Još je neizvesno kuda će proći Koridor 11, iako za stručnjake nema dileme. Auto-put do Boljara ima manje tunela i mostova i čak za pola milijarde evra je jeftiniji nego onaj koji bi vodio preko Zlatibora.

Radovi na Koridoru 11 dobro napreduju, pa bi u novembru trebalo da bude kompletirana deonica od Obrenovca do Preljine, a u planu je i početak radova na delu auto-puta od Preljine do Požege. Da bi se ovaj auto-put spojio sa crnogorskim delom Smokovac - Mateševa, koji se takođe intenzivno gradi, u planu je i izgradnja kraka auto-puta od Požege do Boljara na Pešteru.

U Ministarstvu građevinarstva kažu da je od projektne dokumentacije do sada urađena preliminarna studija izvodljivosti s generalnim projektom, ali se još ne nazire datum početka radova, jer nisu obezbeđena sredstva za izgradnju ovog putnog pravca.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Izabrana varijanta, preko Peštera, jeftinija je za oko 500 miliona evra, i kraća za oko 40 kilometara - navode u resornom ministarstvu.

- Jedan od razloga zbog kojih je odabrana ova trasa jeste i taj da se očekuje da auto-put ekonomski i na svaki drugi način oživi i ovaj deo Srbije, koji je sada nedovoljno razvijen. Glavni nedostatak ovog pravca je to što nema alternativnih puteva. Saobraćaj bi mogao da se pusti tek po završetku cele trase od 107 kilometara. To znači da bi putarina mogla da se naplaćuje tek po okončanju izgradnje cele deonice.

Mada su se stručnjaci, odnosno Republička reviziona komisija, još 2008. godine odlučili za varijantu „istok", kojom je predviđeno da budući auto-put od Požege do Boljara ide preko Ivanjice, podnožjem Golije i sredinom Peštera, pored Duge Poljane, takozvani „užički lobi“ i dalje čini sve da auto-put od Požege preusmeri varijantom „zapad", preko Gorobiljskog polja, dolinom Đetinje, pored Sevojna, Čajetine, sela Mačkat i Ljubiš, a da se potom spusti ka Kokinom Brodu i Novoj Varoši, Sjenici i, dalje, do Boljara.

Osim što je jeftinija i kraća, „pešterska varijanta" ima i znatno manje tunela i mostova. Uz činjenicu da će otvoriti prirodne resurse Golije i Peštera i preporoditi najnerazvijeniji deo Srbije, ovo je bio glavni razlog da se Republička reviziona komisije odluči za varijantu „istok". Međutim, i zagovornici „zlatiborske", odnosno „zapadne varijante" imaju jake adute kada od Vlade Srbije traže da promeni odluku. Najčešće naglašavaju da bi auto-put prošao kroz razvijenije privredne centre, Sevojno, Užice, Zlatibor i Novu Varoš, da bi bio življi saobraćaj i da bi se uloženi novac brže isplatio.

- Kada se pre mnogo godina počelo pričati o auto-putu preko Peštera, u Boljarima je bilo tridesetak kuća i više od stotinu duša. Sada se dim vije iz samo pet dimnjaka, a u selu je ostalo još nas osmoro, mahom staraca. Krećemo se kao pre sto godina, pešice ili na konju, bojimo se, poumiraćemo a auto-put dočekati nećemo - žali se starina Radojica Jelić, iz Boljara, sela za koje se, zbog auto-puta, čulo sve do Londona, Pariza, Pekinga i Ankare.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;