INFONET-468X60-BANNER

Uređenje enterijera na "Prokopu"

19.05.2015. | Beobuild

Prva faza završetka stanice „Prokop“ ušla je u šesti mesec reazlizacije, a radovi paralelno teku na novim kolosecima, peronima, podhodnicima i gornjoj ploči. Zadatak prve faze je da osposobi stanicu za međunarodni saobraćaj i podrazumeva kompletiranje koloseka 3, 4, 7 i 8, rekonstrukciju koloseka 9 i 10, završetak prateće železničke infrastrukture i pešačkih podhodnika. Za sada svi radovi teku predviđenom dinamikom, a rok za završetak ove faze radova je januar naredne godine.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Kada su obustavljeni radovi na „Prokopu“ prva dva perona ostala su neizgrađena, tako da će u ovoj fazi biti završeni preostali betonski radovi. Ipak, završetak koloseka 1 i 2 nije obuhvaćen ovom fazom. Radnici na peronima 1 i 2 trenutno završavaju betoniranje putničke platforme i izrađuju neophodne instalacijske vodove.

Na peronima i kolosecima koji se nalaze ispod velike ploče izvedenost je veća, pa se tamo trenutno radi donji stroj koloseka i šine, a na peronskim platformama otpočeli su zanatski radovi. Najdalje se odmaklo na kolosecima 7 i 8 gde se vrši ugradnja šina, pragova, pričvrsnog pribora, ali i kontakne mreže. Na preostalim kolosecima su uglavnom završeni radovi na betonskoj ploči donjeg stroja, osim na 3. i 4. koloseku gde se završava betoniranje.

Takođe su u toku intenzivni kamenorezačko-keramičarski i molersko-farbarski radovi na peronima i podhodnicima, pa je moguće videti i prve elemente budućeg enterijera. Stanica „Prokop“ imaće dva velika podhodnika za pristup peronima, a u ovoj fazi biće završena oba. Senjački i dedinjski, kako su nazvani u odnosu na poziciju u okviru objekta, obezbeđivaće pešačku komunikaciju između svih perona, kao i vezu železničke sa metro stanicom. U toku su keramičarski radovi na zidovima, a nakon toga počeće uređenje stepeništa i pristupnih rampi.

Pored podhodnika u toku su zanatski radovi i na peronima, gde se postavlja osvetljenje, stubovi se oblažu kamenom, a goli betoski svodovi se kreče u belo. Na peronima najprometniji prostor u zoni između dva podhodnika biće obložen granitom, dok se na ostalim stubovima duž stajališta postavljaju keramičke pločice. Na plafon se ugrađuju viseće aluminijumske konzole, koje linijski prate ivicu perona, a služe kao nosači osvetljenja i razglasa.

Pored ovih radova u toku je i montiranje skretnica, počeli su radovi u postavnici, a teče i obnova hidroizolacije na koti 105. Radove izvodi konzorcijum okupljen oko „Energoprojekta“, a vrednost svih radova u ovoj fazi je procenjen na oko 26 miliona evra.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;