Površine izložene teškom saobraćajnom opterećenju, poput kontejnerskog terminala na Ranžirnoj stanici Makiš, zahtevaju nosivost gotovo istu kao aerodromske piste. S obzirom da je terminal na Makišu predviđen za pretovarne operacije uz korišćenje kontejnerskog manipulatora – Reach stacker-a, čiji osovinski pritisak prelazi 100t po osovini, Saobraćajni institut CIP je konstrukciju dimenzionisao i prilagodio za prihvatanje najtežeg saobraćaja.
Isporuka hidrauličnog veziva Beosol 22.5 na gradilište
Kao dodatno ojačanje nosećeg sloja, projektom je predviđena "cementna stabilizacija" drobljenog kamenog agregata, a kao habajući sloj - zastor od betona Ultra serije - Otpornost na habanje.
Stabilizacija nosećeg sloja, rađena je Lafarge-ovim hidrauličnim vezivom za puteve - Beosol 22,5 koje je posebno dizajnirano za stabilizaciju drobljenih kamenih agregata, detaljno ispitano od strane Lafarge stručnog tima i relevantnih akreditovanih laboratorija. Ova metoda se primenjuje u slučajevima kada projektom zahtevane performanse kolovozne konstrukcije ne mogu biti ostvarene upotrebom prirodnih materijala.
Izrada "cemente stabilizacije" agregata In situ metodom.
Beton Ultra serija: Otpornost na habanje postiže visoku čvrstoće pri pritisku (preko 50 MPa) a eruptivni kamen u sastavu betona daje otpornost na habanje najviše klase, čime se navedeni beton razlikuje od ostalih materijala, ne samo iz Lafarge palate proizvoda. Specijalni tip betona, čija je receptura razvijena u Lafarge centralnoj laboratoriji, odlikuje i dugotrajnost u uslovima kombinovanog uticaja mraza i soli, što je potvrđeno na zahtevnim projektima poput izgradnje rulne staze na aerodromu Nikola Tesla.
Ugradnja betona Ultra serije: Otpornost na habanje
Kompanija Lafage BFC se, pored proizvodnje građevinskih materijala najvišeg kvaliteta, bavi i razvojem inovativnih rešenja, a stručni tim Lafarge prodaje pomaže svojim kupcima/partnerima u primeni novih rešenja na najbolji način. Kombinovanje inovativnih proizvoda sa savremenim tehnologijama izvođenja, pokazalo se u slučaju Ranžirne stanice u Makišu kao najbolji odgovor za ovaj zahtevan i specifičnan infrastrukturni projekat.