INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Tuneli "Lipak" i "Železnik" smešteni na obilaznici oko Beograda i dalje su neosvetljeni

04.03.2013. | Novosti

Tuneli "Lipak" i "Železnik" svetlo su "videli" samo dok su građeni, jer je samo tada u njima bila upaljena struja. Pet godina skoro je prošlo, a vozači kroz njih prolaze po mrklom mraku, lišeni ne samo sijalica već i propratne signalizacije i oznaka pošto su lopovi odneli sve što su mogli. Nadležni iz "Koridora Srbije" kažu da bi problem trebalo uskoro da bude rešen, jer su se stekli uslovi za nastavak radova, pa bi od marta trebalo da krene sanacija i opremanje.

Obećanje da će nešto biti urađeno u najskorije moguće vreme po pitanju osvetljenja dato je i pre nekoliko godina, dok su u međuvremenu vozila prolazila kroz kilometar pećine gde se jedino vidi kolovozna traka zbog pošto su signali zabetonirani u asfalt. Sada ipak iz "Koridora Srbije" kažu da su se stvorili uslovi za dalji rad jer su tuneli u junu prošle godine legalizovani.

- Tek nakon dobijanja građevinske dozvole bilo je moguće sprovesti postupak javne nabavke za sanaciju i opremanje tunela – rečeno je u "Koridorima Srbije". - Potpisan je ugovor za izvođenje radova na opremanju tunela sa nosiocem konzorcijuma, Institutom "Mihajlo Pupin".

Izvođači su početkom oktobra započeli pripremne radove na sanaciji oba tunela, ali se od toga nije odmaklo. Zapravo, na terenu ništa nije učinjeno.

- Usled porasta PDV sa 18% na 20%, bilo je neophodno izmeniti garancije i uraditi aneks postojećeg ugovora. Aneks je potpisan krajem decembra i izvođač je dostavio neophodne garancije, što će u najskorijem vremenskom roku dovesti do nastavka započete sanacije tunela – kažu u "Koridorima".

Tuneli su za saobraćaj otvoreni su pre gotovo pet godina. Ipak, već su neophodne rekonstrukcije. Osim mnoštva problema zbog kojih su godinama bili u mraku, na kraju su došli i lopovi i bukvalno ga ogulili do betona. U "Lipku" čak nedostaje i jedan ventilator sa plafona.

- Procenjena vrednost radova za sanaciju opreme koja je oštećena ili pokradena, to jest radova kojima će se tuneli "Lipak" i "Železnik" vratiti u prvobitno stanje iznosi više od 192 miliona dinara za oba tunela – ističu u "Koridorima Srbije" i dodaju da su sredstva – obezbeđena.

Krađa je trajala mesecima

Iz kontrolnih kućica u neobezbeđenim tunelima, tokom 2010. nestali su kompjuteri, oprema za video-nadzor, delovi ventilacionih sistema, klima-uređaji i bakarni kablovi koji se prostiru čitavom dužinom i jednog i drugog tunela – na 1.400 metara. Krađa je trajala mesecima, jer su kablovi ukopani ispod betonskih ploča koje je trebalo podignuti. Pljačku nisu zabeležile ni kamere, jer su – ukradene!

Izgradnja završena još 2008.

Izgradnja tunela bila je poverena građevinskom preduzeću "Planum". Građevinci su svoj deo posla završili početkom novembra 2008. godine. Po okončanju radova i otvaranju obilaznice oko Beograda na deonici od Ostružnice do Orlovače, na kojoj se nalaze i tuneli "Lipak" i "Železnik", objekte su predali "Putevima Srbije", koji su zatim ih predali "Koridorima Srbije".

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;