INFONET-468X60-BANNER

Predstavljeni globalni i lokalni poslovni rezultati kompanije Henkel

21.03.2011. | Gradjevinarstvo.rs

Na Godišnjoj konferenciji za novinare kompanije Henkel, predsednik kompanije Georg Grassl predstavio je poslovne rezultate iz vrlo uspešne 2010. godine. Na globalnom nivou, Henkel je ostvario prodaju od 15,092 milijardi evra, što predstavlja rast od 11,2 odsto. Korigovani operativni profit porastao je za 36,5 odsto, na 1,862 milijardi evra. U Srbiji, ostvaren je rast od 12,7 odsto, te je ukupna neto prodaja iznosila 9,076 milijardi dinara. Izvoz u tonama porastao je za 11 odsto, a ukupna vrednost izveženih proizvoda iznosila je 39,5 miliona evra.

„Sva tri sektora: Detergenti i kućna hemija, Kozmetika i Adhezivi tehnologije, doprinela su poslovnom uspehu u Srbiji, kao i rastu prihoda od 13 odsto, izraženom u domaćoj valuti“, izjavio je na konferenciji predsednik kompanije Henkel Srbija Georg Grassl. Mirela Jovanović, direktorka finansija te kompanije, govorila je o finansijskim rezultatima i poslovanju: „U našim fabrikama u Inđiji i Kruševcu godišnja proizvodnja je iznosila 169.780 tona, od čega je u 12 evropskih zemalja izveženo čak 70.256 tona, što je za 11 odsto više u odnosu na 2009. godinu“.

Sektor Adhezivi tehnologije zabeležio je na svetskom nivou izuzetno dobar rezultat, ostvarivši porast prodaje od 11,8 odsto. Sektor Kozmetike nastavio je ohrabrujući trend rasta, zabeleživši rast od 4,8 odsto i time znatno nadmašio ostale konkurente na stagnirajućim tržištima. Sektor Detergenti i kućna hemija ostvario je organski rast prodaje od 1,5 odsto na tržištima koja beleže blagi pad.

Predviđanja za 2011. godinu prilično su optimistična, iako je, po proceni menadžmenta Henkela, okruženje još uvek vrlo izazovno. Zahvaljujući konsolidovanoj konkurentskoj poziciji, predviđa se organski rast prodaje od 3 do 5 odsto u tekućoj godini.

Treba napomenuti da su odlični poslovni rezultati postignuti istovremeno održavajući balans između ekonomskih interesa i visoke društvene i ekološke svesti u kompaniji. Pre više od dve decenije, Henkel se obavezao na poštovanje principa održivog razvoja. Tako su za 2012. godinu postavljeni ciljevi vezani za zdravlje i bezbednost na radu, očuvanje resursa i smanjenje emisije štetnih gasova. Impresivno je da su ti ciljevi ostvareni već u 2010. godini - potrošnja energije smanjena je za 21 odsto, potrošnja vode za 26 odsto, dok je količina otpada koji nastaje smanjena za 24 odsto. U istom periodu, broj nezgoda na poslu je opao za 29 odsto.

Menadžment Henkela tvrdi da globalna strategija održivog razvoja nema nikakvu težinu ukoliko nije primenjena na lokalnom nivou. Tako je u poslednjih nekoliko godina u Kruševcu specifična emisija otpadnih voda smanjena za čak 69 odsto po toni, dok su specifične ukupne potrebe za vodom smanjene za 67 odsto. Slično, u Inđiji je potrošnja vode smanjena za 67 odsto, a električne energije za 42 odsto.

Henkel, sa vodećim brendovima i tehnologijama, posluje širom sveta u tri oblasti: kućna hemija, sredstva za ličnu negu, kao i građevinski, industrijski i lepkovi široke potrošnje. Kompanija Henkel osnovana je 1876. godine, a danas je lider na potrošačkom i industrijskom tržištu, sa poznatim brendovima kao što su Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zapošljava oko 48.000 ljudi, a u fiskalnoj 2010. godini ostvario je prodaju od 15,092 milijardi evra i operativni profit od 1,862 milijardi evra. Henkelove preferencijalne akcije uvršćene su u nemački berzanski DAX indeks, dok se kompanija nalazi na Fortune listi 500 vodećih svetskih kompanija.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;