INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Most će ploviti do mesta ugradnje

25.09.2018. | S. B. Milošević | Novosti

Radovi na izgradnji leve trake auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača uveliko su u toku. Putari su započeli sa zemljanim radovima na deonici od mosta broj devet do tunela Železnik, a ujedno se radi i na delu od mosta broj 11 do petlje Orlovača. I most na Savi kod Ostružnice, koji se nalazi u sklopu obilaznice, dobija svoje obrise. Zbog jedinstvenog načina gradnje, do sada neviđenog u ovom delu Evrope, neimarima izazov tek predstoji.

- Ugovor koji je predsednik Srbije Aleksandar Vučić potpisao u Kini odnosi se na izgradnju sektora 4, 5 i 6 obilaznice oko Beograda. To je deo od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, ukupne dužine 20,4 kilometra - priča, za Novosti, Bojan Aranđelović, iz JP Putevi Srbije, zadužen za nadzor. - Sada se izvode radovi na dve lokacije na sektoru 4, koji obuhvata trasu od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača. Putari su započeli zemljane radove na delu od mosta devet do tunela Železnik, i od mosta broj 11 do petlje Orlovača. Inače, u okviru ove deonice potrebno je izgraditi levu traku auto-puta, opremiti dva tunela: Lipak i Železnik, i izgraditi mostove broj 9, 10 i 11, kao i preostale radove na petlji Orlovača.

Najintenzivniji i najkomplikovaniji radovi u sklopu obilaznice trenutno se obavljaju na mostu preko Save kod Ostružnice. U toku je montaža čeličnih elemenata koji će činiti konstrukciju mosta iznad reke.

- Ovo će biti prvi put da se most ove kategorije i raspona od gotovo 600 metara montira sa vode, bez pomoćnih oslonaca u rečnom koritu - priča Dragan Jocić, iz JP Putevi Srbije. - Ovo je jedinstveni postupak i inženjerski izazov. Sa desne strane obale primenjujemo sistem guranja, odnosno, potiskivanjem, konstrukciju polako navodimo na reku, na stubove. Na drugoj strani reke, dizalicom teškom 100 tona, prevoze se komadi konstrukcije, podižu na stubove i onda montiraju.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Ipak, za neimare najveći izazov biće treća vrsta montaže.

- Trenutno na Brodogradilištu pravimo tri mostovske konstrukcije od po 80 metara, koje ćemo zatim pretvoriti u plovila, a koja će onda rečnim putem biti transportovana do mesta ugradnje. Znači, imamo mostovsku konstrukciju koja će postati plovilo i zatim opet mostovska konstrukcija. Podizanjem kranovima postavićemo je u konačnu poziciju. Ovakav vid izgradnje mosta praktično u Evropi nije poznat - ističe Jocić.

Kako kažu u preduzeću Putevi Srbije, postavljanje središnje konstrukcije mosta moglo bi da se očekuje već sredinom decembra, jer će se tada vodostaj znatno podići. Inače, za konstrukciju dugu 586 metara, nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika.

Most kod Ostružnice trebalo bi da bude završen do kraja leta 2019. godine, dok je rok za završetak obilaznice do Bubanj potoka jul 2021. Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od petlje Orlovača do tunela Straževica, uključujući i gradnju leve tunelske cevi, kao i tri mosta. Sektor 6 podrazumeva izgradnju obe trake auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, uključujući i gradnju tunela Beli potok, petlje Avala i Bubanj potok, kao i mostova 16 i 17. Za deonicu od Bubanj potoka do Pančeva, kojom se projekat obilaznice zaokružuje, tek predstoji ugovaranje radova.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;