INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Krivična prijava zbog gline na deonici auto-puta Ub-Lajkovac

06.11.2017. | Z. Radović | Novosti

Deonica Ub - Lajkovac na Koridoru 11, tri godine nakon izgradnje, naći će se na sudu umesto na mapi vozača koji putuju ka Jadranu. Ova trasa, koju su prozvali „auto-put iz njive u njivu", nikada nije puštena u saobraćaj, a 4,5 kilometara, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno nešto više od osam miliona evra. Uočena su brojna oštećenja, a utvrđeno je da su majstori ugradili glinu u osnovu auto-puta.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem, kao i protiv direktora građevinskih preduzeća - PzP Beograd Bore Jelića, AS Putevi Užice Milana Bojovića i Ratomira Todorovića direktora AD Planum i inženjera iz Instituta za puteve, Koridora Srbije i Saobraćajnog instituta CIP koji su bili angažovani kao nadzorni organ i trebalo je da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.

Kako Novosti nezvanično saznaju, u resornom ministarstvu su, posle izveštaja Saobraćajnog instituta CIP i Puteva Srbije o stanju ove saobraćajnice, odlučili da nadležni pravosudni organi utvrde da li postoji odgovornost ljudi koji su radili na ovom projektu, i kolika je, jer će sanacija već urađenog auto-puta morati da se plati iz budžeta. Postoje i aktivne su garancije koje su dali Putevi Užice i Planum u iznosu od 331 milion dinara, a ostatak od 680 miliona za ovu sanaciju moraće da se uzme iz republičke kase.

Izgradnja ove deonice započeta je 2010. a završena je 2014. godine. Naručilac posla bilo je tadašnje Ministarstvo saobraćaja, korisnik Koridori Srbije, a izvođači Planum, Putevi Užice i PzP Beograd.

Slika. Koridor 11 (www.pixabay.com)

Putevi Srbije su u aprilu ove godine u izveštaju utvrdili brojna oštećenja na površini kolovoza, konstatovane su pukotine na asfaltu od po tri centimetra, ulegnuća ispred i iza mostova, kao i bele fleke na asfaltnom zastoru na mostovima. Zbog toga je ovo preduzeće tražilo od Koridora da izrade projekat sanacije ove deonice, a Koridori su za to u junu angažovali Saobraćajni institut CIP.

Inženjeri iz CIP-a su utvrdili da pukotine idu kroz ceo asfaltni sloj, kao i da su nastale na dnu slojeva auto-puta. Ocenili su i da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara! To znači da će zbog gline morati da se skine sloj ove debljine i da se uradi ponovo. Utvrđeno je da su razlozi nastanka oštećenja i „slaba zbijenost, povećana vlažnost i smanjena koherentnost materijala".

U elaboratu CIP konstatuje se da su svi materijali koji su ugrađeni u osnovu auto-puta neodgovorajućeg kvaliteta. Samo posle pregleda deonica auto-puta na koje su ukazali Putevi Srbije predloženo je da se sanira 2.620 metara kolovoza, a procenjeno je da bi za to bilo potrebno oko 580 miliona dinara. CIP je predložio sanaciju još 1.995 metara auto-puta, a okvirna procena je da bi popravke ukupno koštale 1,069 milijardi dinara.

- Sanacijom je predviđeno skidanje elemenata kolovoza u debljini od jedan do tri metra, na pojedinim mestima kod stubova mostova i do 11 metara, i to ukupno na najmanje 4,5 kilometara auto--puta - navodi se u analizi CIP. - Na deonicama gde su niski nasipi i useci trenutno nema oštećenja, ali se sigurno očekuje da bi posle puštanja u saobraćaj i ovde došlo do istih problema zbog korišćenja neodgovorajućeg materijala.

Ova deonica je u garanciji izvođača do 14. decembra, odnosno još mesec i po dana, a deonica je 2015. godine predata Putevima Srbije.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;