INFONET-468X60-BANNER

Veliki urbanistički projekti unaprediće život Beograda

26.05.2017. | Beoinfo

Beograd će u narednih mesec dana dobiti pasarelu koja će, osim što je skulptura neobičnog oblika, imati i funkciju da omogući pešacima prolaz od Kalemegdana do Savskog šetališta, rekao je glavni gradski urbanista Milutin Folić.

- Pasarela treba da poveže Kalemegdan sa Savskim šetalištem, garažu na Beton hali sa Savskim šetalištem i tu istu garažu sa Kalemegdanom. Danas je gotovo nemoguće da parkirate na Beton hali i lagodno pređete na Kalemegdan, ali sa njenom izgradnjom, to će biti olakšano. Time će garaža biti popunjenija i Kalemegdan će dobiti još jednu garažu jer je sad ima samo kod Zoo-vrta. Izgradnja počinje u narednih mesec dana, čekamo još samo izdavanje dozvole. Očekujem da do proleća sledeće godine bude u funkciji - otkriva gradski arhitekta.

Folić je takođe naglasio da se Stari savski most ne uklanja, već dobija svoj novi oblik.

- Ostaće na tom mestu, dobiće još po dve saobraćajne trake, dobiće pešačke i biciklističke trake. Most koji je nastao u vreme Drugog svetskog rata, u vreme nemačke okupacije, dobiće novi izgled i svoju potpunu funkciju. Taj most je već neko vreme u planovima Grada Beogada i u saobraćajnoj mreži grada tretira se kao most koji ima više saobraćajnih traka i preko koga prelazi veći broj automobila. U nastavku tog mosta planirana je izgradnja tunela koji treba da poveže Savski i Dunavski amfiteatar i za 11,5 odsto rastereti centar grada od tranzitnog saobraćaja, samim tim i omogući da centar grada dobije više drvoreda, pešačkih i biciklističkih staza. Za taj most je raspisan arhitektonski konkurs, koji će nam pomoći da odlučimo da li će biti zadržana postojeća lučna konstrukcija ili neka nova. Preporuka Zavoda za zaštitu spomenika je da zadrži lučni oblik. Verujem da će na odluku komisije uticati to što je to stari vojnički, nemački most, što nije od arhitektonske važnosti, i što će brzo postati nebezbedan za korišćenje. U narednih mesec dana komisija će doneti odluku, a do kraja sledeće godine, ako bude dovoljno sredstava, može da se krene sa radovima - rekao je Folić za Telegraf.

Ilustracija (Kalemegdan, Beograd - preuzeto sa www.pixabay.com)

On je istakao i da su u toku i idejna rešenja za most preko Ade Huje, koji bi nakon transformacije preko Save mogao da bude sledeći most koji radi Grad Beograd, a radovi bi mogli da počnu 2019. godine. Gradski urbanista ističe i da su radovi na novom bulevaru u većoj meri završeni, komplikovanije mostovske konstrukcije urađene, kao i sva infrastruktura, tako da je pitanje meseca kada će to biti završeno.

Govoreći o gondolama, Milutin Folić je istakao da su one ekološki prihvatljiv vid prevoza.

- Kada i da li će biti izvedene zavisi od sredstava. Gondole bi bile korisne, ali su izuzetno skupe. Prva gondola bi mogla da povezuje Ušće sa Kalemegdanom i za nju je u pripremi planska dokumentacija. Želimo da oživimo Ušće kako Novobeograđani ne bi morali da idu na rekreaciju ili u šetnju na Adu. Park će biti povezan pešačkim stazama za naselja koja se naslanjaju uz Bulevar Nikole Tesle sa sadržajima uz reku. Staze će biti tematske. Muzej savremene umetnosti će biti otvoren u oktobru i idemo na to da se završetak „umetničke staze” poklopi sa tim. Nadamo se da će ta staza izvući i povući one koji šopinguju u TC „Ušće” ka muzeju, samim tim i na šetalište. Imaćemo stazu gde je tematika voda, stazu gde je tematika Srbija kod Palate „Srbija”, stazu muzike koja će povezivati buduću filharmoniju sa Bulevarom Nikole Tesle.

Govoreći o pešačkim zonama, glavni gradski urbanista naglašava da je Beograd  možda i poslednji grad u Evropi koji nema razvijenu pešačku zonu.

- Završili smo Ulicu Vuka Karadžića, deo Zmaj Jovine, Obilićev venac, Cara Lazara i deo Kralja Petra. Širenjem pešačke zone povećavamo i kapacitete parkirališta. Garaža na Obilićevom vencu je zatvorena, ali ćemo je otvoriti u narednih mesec dana i imaće 200 mesta više nego pre, a automobili sa parking mesta biće parkirani u garaži, čime oslobađamo mesta za nova stabla, pešake… Završava se i parking ispod šoping centra u Rajićevoj ulici, koji će imati još 450 parking mesta. Ideja je i da se Ulica Kraljevića Marka, koja povezuje Zeleni venac i novo šetalište pored Save, pretvori u pešačku ulicu. Odatle će se pešački saobraćaj slivati iz Knez Mihailove ulice dole pored reke. Jedan luk ide kroz Obilićev venac i Ulicu Vuka Karadžića do Topličinog venca i dalje na Kosančić, drugi je Kralja Petra, koji takođe silazi na Kosančić, odatle do Karađorđeve i Beton hale i treći silazi niz Ulicu Kraljevića Marka - kazao je Milutin Folić za Telegraf.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;