INFONET-468X60-BANNER

Žeželjev most bi mogao biti završen do kraja ove godine

27.02.2017. | N.P. | Dnevnik

Prema poslednjim procenama preostalih radova i ranijim najavama zva­ničnika, završetak izgradnje Žeželjog mosta se očekuje do kraja godine. Problemi sa podizvođačima, naknadne korekcije cene radova zbog dodatnih poslova, uslovili su dosadašnja pomeranja roka za završetak radova, ali se očekuje da neće biti novih pomeranja i da bi most mogao biti gotov u novembru 2017. godine.

Nakon ledenog talasa zbog kojeg su radovi bili na minimumu, na gradilištu je primetan veći broj radnika i mehanizacije špansko-italijanskog konzorcijuma AZVI kojem je poveren posao izgradnje Žeželjevog mosta.

Iz Evropske unije koja u izgradnji mosta učestvuje sa 26,2 miliona evra, poručili su da je važno da most postane funkcionalan što pre, kako bi u potpunosti bio obezbeđen železnički Koridor 10 koji povezuje EU i Balkan. Novi most se gradi na mestu starog Žeželjevog mosta, koji je srušen tokom NATO bombardovanja Jugoslavije 1999. godine, a železnički i drumski teretni transport poslednjih sedamnaest godina odvija se preko privremenog montažnog-demontažnog drumsko-železničkog mosta koji će izgradnjom novog mosta biti uklonjen.

Na bačkoj i sremskoj strani u toku su završni radovi na čeličnim lukovima, dok je na sredini Dunava pri kraju priprema centralnog nosećeg stuba, na istom mestu gde je bio stub srušenog Žeželjevog mosta. Po završetku tih radova, dva luka mosta, jedan dug 180 metara i visok 34, a drugi dug 220 i visok 47, biće postavljeni na novi nosač, a preko njih postavljene po dve kolovozne trake, dva železnička koloseka i dve pešačke staze.

Posao je poveren špansko-italijanskom konzorcijumu AZVI, a procenjena vrednost radova bila je 45,3 miliona evra, koliko je ugovoreno u januaru 2011. kada je dogovorena izgradnja mosta. Na ime dodatnih radova tom konzorcijumu već je isplaćeno tri miliona evra više, a ne isključuje se da će biti još finansijskih intervencija. Taj projekat zajednički finansiraju Evropska unija, koja je do sada platila 26,2 miliona, Pokrajina Vojvodina sa 14,7 miliona, te Grad Novi Sad, koji je do sada za radove na novom mostu izdvojio 7,4 miliona evra.  

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;