Iako je u maju 2008. usvojena definitivna trasa auto-puta od Beograda do južnog Jadrana, koja od Požege skreće prema Arilju i Ivanjici, te prolazi podnožjem Golije i Pešterom, da bi se u mestu Boljari „srela" sa crnogorskim delom Koridora 11, čelnici Zlatiborskog okruga su najavili kako će pokušati da savremenu „džadu" ipak dovedu u svoj kraj.
To je odmah izazvalo oštre reakcije u Raškoj oblasti, najzaostalijem delu Srbije, gde auto-put svi doživljavaju kao pitanje života i opstanka na ovim prostorima.
- Za sve naše ljude, pa i čitavu jugozapadnu Srbiju, to je jedina je prilika da se ovaj deo zemlje konačno pokrene i oživi. Republička reviziona komisija se još u maju 2008. definitivno opredelila za trasu koja je, u odnosu na „zlatiborsku varijantu", kraća za 42 kilometra, isplativija je i znatno lakša za izgradnju - ističe dr Muamer Bačevac, poslanik u Skupštini Srbije, koji je na ovu temu pre nekoliko dana govorio i u republičkom parlamentu.
Podsetio je i na to da je ministarka Zorana Mihajlović lane u Novom Pazaru potvrdila da je „pešterska trasa" definitivna, te da će pobočnim krakovima biti povezana sa Užicem i auto-putem koji će se graditi prema Sarajevu.
Ljudi uznemireni najavom inicijative iz Zlatiborskog okruga tvrde i da bi se izgradnjom auto-puta preko Peštera otvorili ogromni potencijali visoravni i Golije: ne samo poljoprivreda, industrija i turizam, već bi se zaustavile seobe, vratili oni koji su sreću potražili izvan zavičaja, a nisu zanemarive ni rezerve uglja koje se ovde procenjuju na oko pet milijardi tona.
Predsednik opštine u Sjenici Hazbo Mujović potencira i gotovo neiscrpne izvore obnovljive energije, a ostali čelnici lokalnih samouprava u Raškoj oblasti su takođe saglasni u stavu da država pod pristiskom dnevne politike ne bi trebalo ništa da menja, osim što bi valjalo da graditelji što pre dođu na Pešter - dok još ima ljudi u ovom delu Srbije.