INFONET-468X60-BANNER

Novi rok za auto-put od Ljiga do Prejine - 31. oktobar

23.09.2016. | Tanjug

Predstavnici Azvirta i Koridora Srbije najavili su da će auto-put od Ljiga do Preljine na Koridoru 11 biti završen do 31. oktobra, a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je pozvala domaće podizvođače da povećaju broj radnika na gradilištu, da i taj rok ne bi bio probijen.

Mihajlović, koja je kontrolisala radove na celoj trasi tog aut-puta dugog 40,3 kilometra zajedno sa novinarima, rekla je da vlada više neće tolerisati domaćim podizvođačima da njihovi radnici posle 17 časova više ne rade, kao i da je neophodno da na gradilištu bude bar 200 radnika više, kako bi se na vreme završili tuneli i završni radovi na trasi.

- Volela bih da novi rok 31. oktobra bude ispoštovan, ali nisam optimista - rekla je Mihajlović i najavila da će uskoro biti donet podzakonski akt koji će pooštriti izbor podizvođača na velikim projektima.

Šef projekta auto-put Beogad - Južni Jadran Dušan Đoković je rekao da na gradilištu ima ukupno 600 radnika, kao i da bi moglo da se angažuje još 100 do 200 radnika. On je naveo da je prvobitni rok probijen za dva meseca zbog nepredviđenih i dodatnih radova, kao i da će sve biti gotovo do kraja oktobra.

Deonica Ljig - Preljina je duga 40,3 kilometara, a zvanični rok za završetak radova je bio 25. avgust. Na toj deonici su u toku završni radovi duž cele trase i trenutno je asfaltirano 40 km autoputa u punom profilu, odnosno šest traka. Svi tuneli su probijeni. Uz deonicu Ljig-Preljina biće i gotovo i 29 kilometara paralelnog puta.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Do ovog trenutka zaista jeste završeno 98 odsto radova, ali postoji još problema koji moraju da se rešavaju - rekla je Mihajlović, podsetivši da je formirana komisija za utvrđivanje odgovornosti zbog kašnjenja. Prema njenim rečima, to ministarstvo će dopuniti Zakon o planiranju i izgradnji sa podzakonskim aktom koji će tačno propisati koja će biti dužnost investitora prema državi koja daje garancije.

Ambasador Hasanov je rekao da je reč o teškom terenu za gradnju auto-puta, kao i da su bile dve poplave i aktivirano je šest klizišta, ali je Azvirt uspeo da se izbori sa svim teškoćama. - Do 31. oktobra ćemo sve uspešno završiti i moguće je da će ostati neki manji radovi za prilaze auto-putu - naveo je Hasanov. Hasanov je naglasio da Azvirt koristi skoro sve materijale iz Srbije, kao i da je od ukupnog broja radnika angažovano čak 98 odsto njih iz Srbije, uprkos ugovoru koji predviđa 49 odsto.

Predstavnik Azvirta Murat Turkoglu je rekao da za tako velike projekte kašnjenje od dva meseca ne bi nazvao kašnjenjem zbog komplikovanosti projekta i puno neočekivanih stvari. - Naš cilj je da završimo sve do kraja oktobra i dajemo sve od sebe da to ispoštujemo, ali svi znaju da, ako bude kišnih dana, uvek može da dođe do kašnjenja - dodao je Turkoglu.

Na samoj trasi nalazi se veliki broj objekata - četiri tunela ukupne dužine 2,5 km: Veliki Kik, Savinac, Šarani i Brđani, 66 mostovskih konstrukcija ukupne duzine pet km, usek Golubac i drugo. U sva četiri tunela su u toku završni i elektro-instalaterski radovi, kao i testiranje ugrađenih sistema. Projektnu dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP za deonicu Takovo-Preljina i Institut za puteve za deonicu od Ljiga do Boljkovca i od Boljkovca do Takova.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;