INFONET-468X60-BANNER

Bar-Boljare pun izazova, moguće menjanje trase?

27.04.2016. | B-92

Auto-puta Bar-Boljare je veliki izazov jer se na trasi nalazi mnogo mostova i tunela, a izvođač bi, ako bude potrebno, mogao da promeni i trasu.

Izvođač radova na auto-putu Bar-Boljare obavlja aktivnosti prema svom programu, tako da su tempo i dinamika realizacije pojedinih, uključujući izradu glavnog projekta, njegova odgovornost, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva.

- Prosek projektovanja kod tako velikih kapitalnih projekata, sa vrlo zahtevnom morfologijom terena i velikim brojem objekata na trasi je, od devet do 12 meseci – rekli su agenciji „Mina-biznis“ iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva odgovarajući na pitanje kada će biti završen glavni projekat za izgradnju autoputa Bar-Boljare.

Oni su naveli da samo izrada potrebnih geodetskih podloga i izvođenje geotehničkih istražnih radova sa odgovarajućim elaboratima, traje oko šest meseci.

- Iz tih razloga, izrada projektne dokumentacije za izgradnju prioritetne deonice auto-puta, dužine oko 41 kilometar, realizuje se sukcesivno, po podsekcijama kojih ima 15, na način da se prioritet daje onim objektima za čiju gradnju je potrebno duže vreme, odnosno raniji početak, kako bi bili izgrađeni u ugovorenom roku – precizirali su predstavnici Ministarstva.

Oni su kazali da se projekti za izgradnju sistema napajanja, rasvete, telekomunikacija i komandnih centara za upravljanje autoputem, koji su zajednički za celu deonicu, praktično rade u drugom delu realizacije projekta, paralelno sa izvođenjem građevinskih radova.

Iz Ministarstva su, odgovarajući na pitanje da li će se menjati trasa auto-puta, naveli da izvođač radova, u skladu sa zaključenim ugovorom, ima pravo da predloži u pisanoj formi uz obrazloženje, izmene koje bi po njegovom mišljenju mogle da ubrzaju završetak, smanje troškove investitora vezane za izvođenje, održavanje i eksploataciju, povećaju efikasnost ili vrednost završenih radova u korist investitora ili bile od koristi investitoru na neki drugi način.

- Investitor, u daljem postupku, odlučuje prema definisanoj ugovornoj proceduri, ne dovodeći pri tome, ni u jednom trenutku, u pitanje zaštitu svojih interesa, bezbednost, kvalitet i dugotrajnost radova – kazali su iz Ministarstva.

Radovi na prioritetnoj deonici auto-puta Bar-Boljare, od Smokovca do Mateševa, kako je saopšteno ranije, trebalo bi da se intenziviraju ovih dana.

Glavni izvođač radova je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC). Gradnja prioritetne deonice počela je 11. maja prošle godine i od tada kreće rok od četiri godine koji Kinezi imaju za završetak radova.

Izgradnja auto-puta koštaće državu 809 miliona evra. Od kineske „Eksim“ banke pozajmljena su 944 miliona dolara, na 20 godina i sa kamatom od dva odsto, uz grejs period od šest godina.

Ugovor o projektovanju i izgradnji prioritetne deonice autoputa potpisan je sa kineskim kompanijama CRBC i China Communications Construction Company (CCCC).

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;