INFONET-468X60-BANNER

Za auto-put do Drača potrebna milijarda evra

03.09.2015. | T. S. | Novosti

Srbija će biti spremna da krajem 2016. godine počne izgradnju auto-puta od Niša ka Draču. Ovaj krak Koridora 10, od ukupne dužine od 384 kilometra, već ima izgrađenih šest traka na 234 kilometra. To znači da je 61 odsto posla završeno i u poslednjoj deceniji uloženo oko 1,8 milijardi evra. Da se ovaj putni pravac kompletira nedostaje još milijarda.

Na tertoriji centralne Srbije treba da se izgradi 77 kilometara, a od Merdara do Prištine još 30.

- To je brdska konfiguracija terena i koliko će koštati izgradnja, plus-minus pet odsto, znaće se kada bude završen idejni projekat – kaže za „Novosti“ Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP. - Za izgradnju 77 kilometara od Niša do Merdara potrebno je oko 800 miliona evra, odnosno više od deset miliona evra po kilometru, zato što treba da se gradi više tunela i mostova, što povećava cenu kilometra. Naravno, to je samo gruba procena. Plus, za projektovanje treba dodati još oko 24 miliona, odnosno oko tri odsto investicije.

Kako kažu u Ministarstvu saobraćaja, što se tiče dela puta koji je u nadležnosti Beograda, urađena je prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom u okviru koga je analizirano više opcija.

- Kao najbolja varijanta na ovom pravcu pokazala se trasa Niš-Merošina-Prokuplje-Pločnik-Kuršumlija-Merdare u dužini od 77 kilometara – navode u Ministarstvu. - Putni pravac Niš-Priština-Drač, povezuje ne samo Niš i Prištinu, već predstavlja i glavnu vezu sa Koridorom IV i Koridorom X sa rutom 6 (Skoplje-Priština) i rutom 2b (Sarajevo-Podgorica-Vlora). Ova deonica auto-puta E-80 pripada transevropskoj mreži auto-puteva, a takođe je deo transportnog Koridora 10. Prioritetni projekti sa Osnovne mreže su projekti od regionalnog značaja, spremni za realizaciju ili barem pripremu projektne dokumentacije. Takve projekte, kako tvrde u Ministarstvu, EU je spremna da podrži kroz svoje pretpristupne fondove.

Izgradnja auto-puta Niš-Priština-Drač je važna za Srbiju, jer će povezati Koridor 10 sa albanskim lukama Drač i Valona, na koje treba računati u narednom periodu.

Projekti

Izrada generalnog projekta i prethodne studije opravdanosti finansirana je sredstvima fonda za Zapadni Balkan. Sledi izrada idejnog projekta.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;