INFONET-468X60-BANNER

Nastavak izgradnje Žeželjevog mosta posle praznika

23.04.2015. | Tanjug

Radovi na izgradnji Žeželjevog mosta će biti nastavljeni i trebalo bi da zažive posle prvomajskih praznika, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Na sednici Vlade usvojen je predlog o načinu uplate preostalog novca za nastavak izgradnje Žeželjevog mosta čime je postignut dogovor da se radovi nastave, navodi se u saopštenju.

U tome se uspelo nakon, kako se navodi, višemesečnog zalaganja predstavnika ministarstva i ličnog zalaganja potpredsednice Vlade Srbije Zorane Mihajlović, iako to ministarstvo nije ugovorna strana LOT-a 2.

Predstavnici Republičke vlade, Pokrajinske vlade i Grada Novog Sada prihvatili su predlog Ministarstva da će se prenos sredstava u iznosu od 2.922.000 evra iz Pokrajine na Grad Novi Sad regulisati posebnim ugovorom.

Planirano je da novac bude uplaćen početkom maja, nakon čega bi počeo da teče rok od ukupno 20 meseci za izgradnju novog Željevog mosta i demontažu konstrukcije starog montažno-demontažnog mosta.

Vlada je dala saglasnost na tekst Aneksa ugovora između JP „Železnica Srbije“ i izvođača radova konzorcijuma AZVI (JV Azvi-Taddei Horta Coslada), a naredne nedelje biće potpisana još dva ugovora, ugovor o prenosu sredstava sa Pokrajine na Grad Novi Sad i finansijski ugovor između konzorcijuma AZVI, JP „Železnica Srbije“ i Grada Novog Sada.

Ministarstvo je dobilo uveravanje od izvođača da neće pekidati radove, već da će sačekati formalno-pravni završetak procedure o uplati dodatnog novca.

Gradilište bi trebalo da oživi posle prvomajskih praznika, kada će početi i montaža krana nosivosti 500 tona, koji treba da radi na ukrupnjavanju čelične konstrukcije.

Kao koordinator u rešavanju ovog zastoja, Ministarstvo se uključilo u maju 2014. godine, odmah po formiranju. Od tada je učinjeno mnogo napora kako bi se rešile nedoumice i pronašao zajednički jezik između investitora („Železnice Srbije“), izvođača (JV Azvi-Taddei Horta Coslada) i finansijera (EU, grad Novi Sad i AP Vojvodina).

Ministarstvo je posredovalo i koordiniralo u pribavljanju sve dodatne dokumentacije koja je bila tražena od strane APV, od same dokumentacije na osnovu koje se vrši plaćanje, pa do pribavljanja mišljenja „Uprave za javne nabavke“ i Delegacije Evropske Unije u Beogradu.

Kada je dostavljena sva dokumentacija, kao nova prepreka za realizaciju plaćanja od strane APV, radnoj grupi predstavljena je promena statusa „Fonda za kapitalna ulaganja“ u „Upravu za kapitalna ulaganja“ koja, kako se tvrdilo, nema više prava da direktno prenosi sredstva izvođaču, već obezbeđena sredstva za projekte može da prenosi samo drugim nivoima vlasti. Sada je i ovaj proceduralni problem prevaziđen čime se radovi na izgradnji mosta mogu nastaviti, ističe se u saopštenju.

Žeželjev most je važan za celu Srbiju i on će biti deo projekta izgradnje pruge Beograd-Budimpešta. Njegova izgradnja počela je 10. marta 2011. godine, a predviđeni datum završetka bio je novembar 2013. godine i sa današnjim danom, kako se navodi, on je platio politički danak od 18 meseci kašnjenja.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;