INFONET-468X60-BANNER

Samo Pančevac duži od Pupinovog mosta

17.12.2014. | Novosti

Jedan dan je preostao do svečanog otvaranja Pupinovog mosta, koji, osim što će biti najmlađi i najmoderniji, poneće i epitet drugog najdužeg u prestonici, odmah iza vremešnog Pančevca. Kraći za tek dvadesetak metara.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Beograd trenutno može da se podiči sa osam mostova, od kojih sedam premošćava Savu i samo jedan Dunav. Od izgradnje prvog, trebalo je da prođe duže od jednog veka, pa da grad koji leži na dve reke dobije i deveti – Pupinov most.

Mostovi uglavnom povezuju Novi Beograd i gradsko jezgro, a vozači, za prelazak sa jedne na drugu obalu Save i Dunava, zasada koriste – Most na Adi, Gazelu, Stari savski most, Brankov i Pančevački most.

Do izgradnje Mosta na Adi, tri decenije nije izgrađena nijedna „saobraćajnica na vodi“, iako je broj stanovnika višestruko povećan, a Beogradom se svakodnevno kreće 700.000 automobila. Ali, izgleda da je „povukao nogu“, pa je za njim usledio onaj na potezu Obrenovac-Surčin, a sada i ovaj između Zemuna i Borče.

Oba nova mosta rasteretila su saobraćajnice u glavnom gradu i skratile vreme putovanja između beogradskih naselja udaljenih više desetina kilometara.

Prema planovima izgradnje kapitalnih saobraćajnih projekata, osim „kineskog“, koji će za koji dan biti otvoren za saobraćaj, već se najavljuje i izgradnja mosta kod Vinče, u sklopu obilaznice oko Beograda. On će biti vrlo značajan s ozbirom na to da je zamišljen kao kombinovan, drumsko-železnički most, jer samo tako centar Beograda može da se oslobodi teretnog železničkog saobraćaja. Most će biti dužine do 2.200 metara i širine najmanje 30 metara, a mogao bi da se izgradi za oko tri godine.

Prvi sagrađen krajem 19. veka

Beograd je prvi most dobio tek krajem 19. veka. To je bio Železnički koji je preko reke Save povezao evropske prestonice sa Carigradom. Prvi most koji je nazvan po nekoj ličnosti je Most kralja Aleksandra, izgrađen 1934. godine, danas poznatiji kao – Brankov most.

U planu i jedan kod Ade Huje

Posle Pančevca i Pupinovog, u budućnosti bi obale Dunava trebalo da približi i most preko Ade Huje u sklopu sistema Severna magistralna tangenta. A kada dođe do početka izgradnje metroa u srpskoj prestonici, u opticaju će biti i novi most koji bi se gradio odmah pored Brankovog.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;