INFONET-468X60-BANNER

Rekonstrukcija železnicke stanice koštaće 25,8 miliona evra

05.12.2014. | Novosti

Građevinski dnevnici su potpisani, „Železnice Srbije“ su u sredu (3. decembar 2014.) uvele u posed izvođače radova, i time je zvanično označen početak prve faze rekonstrukcije železničke stanice Beograd-Centar u „Prokopu“, koja će po ugovoru trajati 420 dana.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Kako navode u „Železnicama Srbije“, radove izvodi konzorcijum firmi okupljenih oko „Energoprojekt-Opreme“, a u čijem sastavu su još „Energoprojekt-Niskogradnja“, „Energoprojekt-Visokogradnja“, ZGOP i AŽD. Vrednost posla je oko 25,8 miliona evra, a finansiraće se iz kredita „Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj“. Ugovorena dinamika aktivnosti predviđa da radovi budu završeni 26. januara 2016. godine.

Ovih par dana na gradilištu nije bilo mnogo radnika. Nekolicina njih i jedna dizalica, pomoću koje su uklanjali i slagali metalne delove i konstrukcije sa poslednje betonske etaže pripremajući teren za predstojeće radove. Nedaleko, na mestu kuda će proći novi koloseci, bager je raščišćavao rastinje i uklanjao zemlju.

- Prva faza izgradnje stanice „Prokop“ obuhvata rekonstrukciju postojećih kolosečnih kapaciteta, sa ciljem povećanja propusne moći stanice do projektovanih kapaciteta prijema i otpreme vozova – ističu u „Železnicama Srbije“. - U okviru radova biće izgrađeni treći, četvrti, sedmi i osmi kolosek, rekonstruisani postojeći deveti i deseti, nabavljen materijal gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završeni zanatski radovi, elektroenergetske instalacije i telekomunikacioni sistemi u pothodnicima i na peronima. Tokom radova neće biti obustavljen železnički saobraćaj kroz stanicu Beograd-Centar, pa su preduzete i dodatne mere bezbednosti u samom objektu.

U okviru ove faze, takođe, biće urađen i montiran informativni sistem za obaveštavanje putnika, sanirana hidroizolacija na ploči kote 105, urađena kontaktna mreža i izgrađene četiri trafostanice. Predviđeno je da se urade i dispečerski uređaji i lokalna kablovska mreža, osiguranje stanice kao i rasputnica Karađorđev park i Dedinje elektronskim signalno-sigurnosnim uređajima i najzad rekonstruisana stanična postavnica.

Čekajući međunarodne vozove

U „Prokopu“ trenutno saobraćaju samo vozovi gradske železnice, a posle ovih radova kroz stanicu će prolaziti i lokalni, regionalni i međunarodni. Do sada su izgrađeni koloseci, peroni i armirano-betonska ploča na površini od 36.000, od ukupno projektovanih 45.000 kvadratnih metara.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;