INFONET-468X60-BANNER

Projektni biro Samoo rekonstruiše pijacu Garak Market u Seulu

02.02.2010. | Gradjevinarstvo.rs

Garak Market poznato je mesto za trgovinu ribom, mesom i povrćem u glavnom gradu Južne Koreje, Seulu. Međutim, brojni problemi izazvani lošim logističkim rešenjima prvobitnog projekta sve češće dovode do blokade čitavog kompleksa, naročito u jesenjoj sezoni.

Garak Market danas

Garak Market - Samoo Architects & Engineers

Pored blokade saobraćaja oko, i u samom kompleksu pijace, korisnici se žale i na neprijatne mirise koji se šire iz paviljona zelene pijace, gde se krajem svake godine najviše trguje tradicionalnim povrćem u Koreji rotkvama i - kupusom.

Na konkursu za rekonstrukciju pijace pobedio je projekat biroa Samoo Architects & Engineers, prenosi WAN. Ovo rešenje karakteriše veliki zeleni krov u funkciji javnog parka ukupne površine preko 530.000m2.

Ova površina imaće i funkciju velikog javnog vrta sa dva paralelna pešačka koridora duž ose Istok-Zapad, sa izlaskom na reku. Zeleni krov U-oblika sadržaće i sportske i rekreativne površine, kao i prostore za kulturne manifestacije.

Veleprodaja i maloprodaja namirnica i sirovina odvijaće se na ukupnoj površini od skoro 556,000m2. Dve vrste trgovine biće razdvojene kako bi svaka bila rešena u skladu sa svojim potrebama: efikasnost za veleprodaju i mogućnost brendiranja za praznike u maloprodajnoj zoni.

Napomena: mogućnost brendiranja tržnih centara (šoping molova) za vreme praznika predstavlja jedan od osnovnih funkcionalnih zahteva za tu vrstu objekata (Božić i Nova godina, Dan zaljubljenih, nacionalni praznici, itd).

Plan rekonstrukcije najviše se oslanja na greške starog rešenja. Na primer, poslednjih meseci svake godine kada korejanci tradicionalno pripremaju kimči (začinjeni kupus) bilo je puno problema sa mirisima optadaka hrane.

Novi projekat predviđa da zone za prodaju kupusa i rotkve budu premeštene u podrumski nivo kako bi se izbeglo širenje mirisa. Ovo će ujedno omogućiti i brži pristup robe i kupaca u jeku sezone kada je ovo najfrekventniji deo kompleksa.

Tri paviljona za prodaju povrća dobijaće svetlo i ventilaciju kroz eko-cevi (Eco-tubes - na fotografiji iznad) koje će zameniti dve sadašnje strukture.

Paviljoni sa ribom i mesom biće smešteni na severnom ivičnom delu kompleksa kako bi bilo olakšan pristup dostavnim vozilima, a noćno osvetljenje ovih paviljona predstavljaće vizuelni reper koji bi trebalo da olakša transport ka, i u neposrednoj blizini kompleksa.

Dve osamnaestospratne kule sa kancelarijskim prostorom formiraće atrijum između njih koji će služiti za sastanke i pauze za zaposlene u tim zgradama (na ilustraciji iznad vide se u trećem planu).

Uviđajući i problem gabarita celog kompleksa, prva faza rekonstrukcije podrazumeva i vizuelno razbijanje fasade u pet street friendly elemenata (street-ulica, friendly-prijateljski).

Najvažniji element maloprodajne zone je jugoistočni ugao kompleksa kod kog se sreću dve glavne drumske saobraćajnice, a dve linije metroa dele zajedničku stanicu.

Linkovi:

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;