INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

YTONG blokovi – proizvod iz Srbije vrhunskog nemačkog kvaliteta

13.12.2018. | Gradjevinarstvo.rs

Kako odabrati kvalitetan građevinski materijal? Kako štedeti na prostoru i vremenu gradnje? Kako obezbediti energetsku efikasnost objekta? Kako biti siguran da su proizvodi koje koristimo bezbedni po zdravlje? To su neka od ključnih pitanja koja se postavljaju prilikom gradnje kuće, stambenog ili poslovnog objekta, a sve veća ponuda proizvoda na tržištu stvaraju dodatne nedoumice. U razvijenim zemljama, poput Nemačke, ove nedoumice prisutne su u značajno manjoj meri jer su se na tržištu već dokazali proizvodi koji zaslužuju poverenje kupaca, a među njima su i YTONG blokovi kao jedno od najrasprostranjenijih rešenja.

YTONG blokovi – proizvod iz Srbije vrhunskog nemačkog kvaliteta

Iako su ti blokovi u upotrebi gotovo čitav vek, u našoj zemlji se još uvek tretiraju kao materijali nove generacije, a mnogima nisu dovoljno poznate ni najbitnije kerakteristike i prednosti ovih proizvoda. U razgovoru sa Plant manager-om kompanije Xella Srbija doo, Dušanom Peičićem otkrivamo sve što je potrebno o YTONG blokovima.

Nedovoljno je poznato da ideja za nastanak YTONG Termobloka datira još iz 1923. godine kada je švedski naučnik dr Johan Aksel Erikson po prvi put predstavio novi materijal za gradnju koji je po karakteristikama sličan drvetu, ali mnogo napredniji i otporniji, i nazvao ga porobeton.

U to vreme jedan od najkonvencionalnijih načina gradnje bilo je drvo. Drvo je samo po sebi dobar izolator, ali su Šveđani prvi uočili da će brzo potrošiti taj vredan prirodni resurs ako budu nastavili da grade sve od drveta. I tako se javila potreba za drugim materijalom koji bi imao toplotne karakteristike najmanje kao drvo. Ono što su oni uspeli da pronađu je materijal koji bi bio beton, ali koji bi u sebi imao određenu količinu vazduha i samim tim bio dobar izolator jer što materijal ima više sabijenog vazduha u sebi, to je bolji toplotni izolator.

YTONG blokovi – proizvod iz Srbije vrhunskog nemačkog kvaliteta

Termoblok kao proizvod nastao iz te skandinavske ideje je kasnije prešao pod okrilje nemačke kompanije XELLA i 2013. godine je proglašen „nemačkim brendom veka" u kategoriji građevinskih materijala. Šta je to što YTONG Termoblok čini tako superiornim na tržištu građevinskih materijala?

Od Top100 brendova XX veka, YTONG se našao među brendovima kao što su Mercedes i BMW, a svi znamo koliko je jaka nemačka auto industrija. U kategoriji građevinskih materijala smo ubedljivo prvi jer je definitivno u pitanju revolucionarni materijal u XX veku i konkurencija dosta zaostaje po pitanju ključnih karakteristika. Nemci su generalno kao nacija veoma inventivni i umeju da prepoznaju pravu vrednost. Šveđani su ga izmislili, ali nisu prepoznali sav njegov potencijal i tu su Nemci videli svoju šansu i uspeli da dođu do kupovine tog brenda i kasnije samim tim njegove komercijalizacije, prodaje, razvijanja poslovne mreže, fabrika itd. Danas je YTONG prvi izbor u Nemačkoj u kategoriji svih građevinskih materijala kada je neophodna niska toplotna provodljivost, pre svega zato što u Nemačkoj svaka zgrada, kuća ili bilo koji drugi objekat koji se gradi mora da ima energetski pasoš. To je verovatno najbolja potvrda kvaliteta jer govori kako se naš proizvod pokazao u praksi.

YTONG blokovi – proizvod iz Srbije vrhunskog nemačkog kvaliteta

Taj isti Termoblok proizvodi se u YTONG fabrici u mestu Vreoci kod Lazarevca? Postoji li bilo kakve razlike između Termobloka koji se proizvodi u Nemačkoj i onog koji se proizvodi u našoj zemlji?

Ne, razlike ne postoje. Mi ovde proizvodimo sa materijalima koji su pre svega ispitani u našem tehničkom centru u Bruecku i centru za razvoj u Emstalu. Kolegama u Nemačkoj šaljemo sve informacije i ako dolazi do promene dobavljača bilo kog sirovinskog materijala. To je standardna procedura koja obezbeđuje da su svi proizvodi kod nas i u Nemačkoj ili nekoj trećoj zemlji istog kvaliteta. Nemci izuzetno drže do očuvanja kvaliteta svog brenda. Stoga se dva puta godišnje radi i obavezno testiranje kvaliteta tako što iz tehničkog centra dolazi ispitivač. On sam bira paletu po slučajnom uzorku, otvaramo je i onda on detaljno ispituje svaki blok. Za svaki naš blok već godinama unazad od mogućih 1000 poena mi u proseku dobijamo 964, po čemu se fabrika u Srbiji nalazi među prvih deset fabrika u okviru cele XELLA grupe. Tako dolazimo do zaključka da je praktično veća verovatnoća da kupci u Austriji ili Nemačkoj dobiju manje kvalitetan blok nego ovde u našoj zemlji, koliko god to čudno zvučalo. Ono što je takođe bitno napomenuti je to da mi ne uvozimo te proizvode, mi ih ovde proizvodimo, i to po najvišim standardima.

YTONG blokovi – proizvod iz Srbije vrhunskog nemačkog kvaliteta

Energetska efikasnost je jedna od najbitnijih prednosti vašeg proizvoda, ali ne i jedina. Koje sve prednosti YTONG materijali obezbeđuju?

Obezbeđuju energetsku efikasnost, uštedu na vremenu gradnje, uštedu na kvadraturi, apsolutno je bezbedan po zdravlje ljudi jer su u pitanju prirodni materijali, a pri tom obezbeđuje velike uštede na računima za grejanje i hlađenje. I upravo činjenica da se u svim tim najbitnijim karakteristikama pokazao kao visokokvalitetan i čini naš proizvod tako traženim na tržištu i stoga ga možemo svrstati u kategoriju premium brendova.

Međutim, nije to sve. Ako uporedimo YTONG Termoblok sa ostalim materijalima, dolazimo do novih prednosti. Na primer, ako koristite opeku, trebalo bi koristiti i određenu izolaciju, često i neki blok iza toga, i tako već dolazimo do zidova prevelikih debljina, što značajno poskupljuje i gradnju i ugradnju. Za razliku od te prakse, sa Termoblokom debljine od 30 ili 37,5 cm dobijate sve to i tako smanjujete trošak ugadnje, dobijate više stambenog ili poslovnog prostora, a osigurali ste da vaša kuća ili zgrada sigurno dobija energetski razred klase A. Istovremeno, pošto je naš blok laganiji i većih je dimenzija, normalno je i da gradnja ide brže. Dokazano je da se sa YTONG-om u odnosu na konvencionalne blokove gradi između dva i dva i po puta brže. To je nešto što mi garantujemo nešto što je   kompanija XELLA zaštitila kao svoj patent.

Kada sve to prevedemo na konkretne uštede koje se ostvaruju, kakav je rezultat?

Ja ću govoriti dvosmerno kada je reč o uštedama. Najveću uštedu će dobiti ljudi ili investitori koji grade kuće ili zgrade kompletno u našem sistemu, prema preporukama naših arhitekata i inženjera. Zašto? Nama je uvek najlakše da kažemo stavite najdeblji blok, 37,5 cm i imaćete odličnu uštedu. Međutim, mi to ne radimo jer treba da se vidi koji je objekat u pitanju, na kojem podneblju, koje su prosečne temperature statistički gledano, kakva je konfiguracija terena, i tek na osnovu svih tih parametara naš tehnički sektor to evaluira i mi kupcu dajemo preporuku. On je možda hteo da koristi blok od 37,5 cm, ali ako izračunamo da nema potrebe jer će istu uštedu dobiti i sa blokom od 30 cm mi ćemo mu preporučiti da koristi taj blok. Ili mu možda možemo preporučiti da koristi blok od 20 cm, a da spolja staviti Multipor što je malo skuplji sistem, ali obezbeđuje više kvadrata, što je, recimo, veoma bitno za velike investitore. To je veoma bitna ušteda u samom startu. Uštede koje kasnije dolaze zavise i od sistema grejanja koji je u tim objektima. Ukoliko se ljudi greju isključivo na struju ili putem određenih invertora, ja garantujem da će u odnosu na konvencionalne tehnologije gradnje ušteda biti najmanje 25%.

YTONG blokovi – proizvod iz Srbije vrhunskog nemačkog kvaliteta

Posebno bitno pitanje za sve koji grade je i pitanje koliko su proizvodi i materijali koji se koriste bezbedni po zdravlje jer u kućama i stanovima provodimo najveći deo vremena tokom dana.  

Ono iza čega naša kompanija stoji, ali i ja lično, jeste činjenica da je naš materijal 100% bezbedan po zdravlje ljudi. Apsolutno svako ko se odluči za YTONG blokove je bezbedan. Razlog za to je činjenica da mi koristimo materijale koji su isključivo iz prirodnih resursa, a to su rečni pesak, visoko separisani pesak iz kopova, koristimo kreč, cement, gips. To su sastojci koji čine više od 99% naših blokova. Dakle, sirovine koje koristimo u proizvodnji su u potpunosti prirodnog porekla i izuzetno je bitno da ljudi to znaju. Osim toga, svi naši materijali se ispituju ne samo u pogledu toga da li su dovoljno kvalitetni da budu proizvod na tržištu, već se testiraju na eventualno prisustvo teških metala, da li su škodljivi za životnu sredinu. Imamo dva cilja. Prvo, da ljudi koji žive u objektima izgrađenim od naših blokova budu apsolutno bezbedni, a drugo da ti objekti budu neškodljivi za prirodu koja nas okružuje. To je koncept održivosti koji XELLA grupa generalno zastupa.

Sve bitnije karakteristike građevinskih materijala su otpornost na požare i zvučna izolacija. Kako se pokazali vaši proizvodi po tom pitanju?

Tako je, to su sve bitnije karakteristike. Što se tiče otpornosti od požara, smatram da smo lideri na tržištu među građevinskim materijalima. Ako pogledamo naše blokove i na koji način su oni sertifikovani i koji stepen protivpožarnosti imaju, mislim da se svrstavamo među same lidere generalno na svetskom tržištu. Inače, zvučna i toplotna izolacija su dve stari koje su malo u koliziji. Zašto? Jako je teško naći materijale na tržištu koji imaju odlične koeficijente toplotne provodljivosti, a da su s druge strane dobri zvučni izolatori. Kada pogledamo naše blokove niske gustine koji su vrhunski izolatori, njihove zvučne karakteristike nisu toliko dobre kao toplotne. Ali ono što je jako bitno, mi smo kao kompanija u mogućnosti da ponudimo i druge proizvode koji imaju zadovoljavajuće toplotne karakteristike, ali i odlične zvučne karakteristike. Takođe, osim brenda YTONG kojim gradimo, postoji i brend SILKA koji ima vrhunske zvučne karakteristike. On ima lošije toplotne karakteristike, ali su zato karakteristike zvučne izolacije odlične. I oni se uglavnom preporučuju unutar objekata, tj. između određenih prostorija ili između stanova, ili između stanova i hodnika. Stoga je SILKA što se tiče zvučnih karakteristika zidova apsolutni lider na tržištu.

YTONG blokovi – proizvod iz Srbije vrhunskog nemačkog kvaliteta

Da li investitori prepoznaju sve ove karakteristike građevinskih materijala i shodno tome sve više poverenja daju vašim proizvodima?

Segment gradnje u kom smo uvek bili zastupljeni su pojedinačne porodične kuće kao i kuće za više porodica. U industrijskom segmentu takođe smo nezamenljivi, pogotovo tamo gde se traži visoka protivpožarnost i visoka potreba za uštedom energije, jer smo tu uvek mogli da odgovorimo na najvišem mogućem nivou. To je uvek bilo nešto po čemu je YTONG bio prepoznatljiv. Trenutno prepoznajemo rast tržišta u segmentu visoko funkcionalne rezidencijalne gradnje, pre svega stambenih zgrada tržnih centara i većih poslovnih objekata kod kojih su kako projektanti tako i investitori prepoznali prednosti YTONG-a. U poslednjih nekoliko godina ne postoji veći projekat u zemlji, na čijoj realizaciji nismo učestvovali. Tu su izgradnja „A bloka", „Beograda na vodi", veliki tržni centar „Promenada“, naučni park u Novom Sadu, „Ada Shopping Mall“, kao i mnogi drugi koji se trenutno grade. To je ono što je za nas ohrabrujuće, jer su ljudi u našoj zemlji konačno prepoznali kvalitet i potencijal našeg proizvoda koji je neosporan svuda u svetu.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


LAFARGE-300X250-BANNER
XELLA-300X250-BANNER
MAKSPLAST-300X120-BANNER

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;