ISUZU kamioni – sinonim kvaliteta i pouzdanosti

08.04.2016. | Gradjevinarstvo.rs

Japanska kompanija Isuzu, koja ove godine obeležava čitav vek postojanja, svoju reputaciju stekla je visokokvalitetnim proizvodima, pre svega dizel motorima, a od nedavno, na tržištu Srbije se posredstvom kompanije TRIO MOTORS, ovlašćenog uvoznika i servisera ISUZU vozila, prodaje i čitava gama lakih i srednjih kamiona.

Japanska kompanija ISUZU je vodeći proizvođač dizel motora na svetu, sa preko 25 miliona proizvedenih jedinica do sada, a uz to, jedan je od najvećih i najvažnijih proizvođača komercijalnih vozila. Kompanija datira još od 1916. godine, tako da se može pohvaliti i titulom kompanije sa najdužom istorijom proizvodnje kamiona.

U početku je orijentacija bila na proizvodnji agregata, da bi se program kasnije proširio na putnička vozila, kamione i autobuse različitih klasa i tipova, sa naglaskom na dizel motore. Ubrzo, počela je internacionalizacija nastupa marke i pomeranje fokusa poslovanja iz Japana na druga tržišta u Aziji, Evropi, Americi i Australiji.

Danas, kompanija posluje na globalnom nivou gde je brend ISUZU prepoznatljiv u gotovo svim segmentima. Od novembra 2013. godine, sa ulaskom na tržište motora Euro 5b+ i Euro VI, svi ISUZU kamioni koji se prodaju u većini evropskih zemalja dolaze isključivo iz italijanske fabrike MIDI Europe.

PONUDA ISUZU KAMIONA NA TRŽIŠTU SRBIJE

Od septembra 2013. godine, firma Trio Motors iz Novog Sada ovlašćeni je prodavac i serviser ISUZU vozila od strane generalnog uvoznika za Srbiju, italijanske kompanije MIDI Europe s.r.l. Na srpskom tržištu, ISUZU paleta kamiona je podeljena u dva segmenta - laki kamioni N serije i srednji kamioni F serije, koji iz Japana u delovima stižu u fabriku MIDI, u Italiji, gde se kompletiraju i distribuiraju širom Evrope.

ISUZU kamione prati svetska reputacija izdržljivih i robustnih vozila, a odlikuju se i relativno niskim troškovima vlasništva i održavanja,  kao i odličnim odnosom cene-nosivosti, što se pre svega odnosi na veće kamione bruto težine od 5,5 t do 12 tona.

VELIKI BROJ VERZIJA I VARIJACIJA

ISUZU kamioni N serije dolaze sa čak četiri vrste kabina, a glavna podela jeste po širini kabine. Easy kabina, širine 1815 mm, namenjena je za kompaktne dimenzije u gradu. Ova uža kabina postoji i u opciji Crew, sa četvoro vrata, kada može da preveze 6 osoba.

Modeli sa širom kabinom nose oznaku Comfort, njihova kabina je širine 2040 mm, a pruža veći komfor i za vangradske uslove. Njegova Crew verzija, usled većih dimenzija, može da preveze čak 7 putnika.

U N seriji kamiona, novi modeli sa Euro 6 motorima (Série Bleu) dostupni su u četiri nivoa performansi i bruto težina: a) 3,5 t; b) 5,5 t; c) 6,5 t i d) 7,5 tona. Bez obzira na bruto težinu, svaki od ovih kamiona može legalno da vuče prikolicu od još 3,5 t bruto nosivosti, a isto važi i kamione F serije. Za svaki od kamiona N serije, dostupno je više verzija međuosovinskog razmaka, u zavisnosti od kategorije bruto nosivosti.

BOGATA OPREMA

Kod uske kabine modela L35 u klasi 3,5 t bruto nosivosti, kao dodatna oprema može se poručiti ADAPTOR oslanjanje - prednje nezavisno oslanjanje sa dvostrukim poprečnim ramenima, koje doprinosi mnogo većem komforu u vožnji dok je kod modela F11 i F12 srednje klase, moguće poručiti zadnje vazdušno ogibljenje.

Svi ISUZU kamioni poseduju veliki spektar sigurnosnih sistema – ABS, EBD (elektronska raspodela sile kočenja), ASR (kontrola proklizavanja točkova), ESC (el. kontrola stabilnosti), LDCW (kontrola kretanja u okviru kolovozne trake) itd.

MODERNI, POUZDANI I EKONOMIČNI MOTORI

Motori koji pokreću ISUZU kamione za evropsko tržište kreirani su sa fokusom na kompaktnost, laku konstrukciju i ekonomičnost. U osnovi, koriste se dve jedinice - od 3,0 i 5,2 litre zapremine, a zajedničko im je to da su u pitanju četvorocilindarski linijski motori sa 16 ventila i common-rail ubrizgavanjem goriva, potpomognuti turbopunjačem varijabilne geometrije i interkulerom.
 
Osnovni 3,0-litarski motor oznake 4JJ1-E6N  oslobađa 150 KS i maksimalni obrtni moment od 375 Nm. Ovo su vrednosti u Euro VI varijanti sa AdBlue sistemom, a ugrađuje se u modele L35, N35, M50, P60 i P75.

Pomenuti motor postoji i u verziji sa Euro 5b+ standardom, gde se kontrola izduvnih gasova vrši samo putem DPF filtera. Pored jednostavnije konstrukcije i niže cene, ovo vozilo ima i nešto slabije performanse, u smislu redukovane snage na 120 KS, uz maksimalni obrtni moment od 300 Nm. Ovakav motor pogoni modele L35, N35 i M50.

Veći motor, zapremine 5193 cm3, nosi oznaku oznake 4HK1-E6C, a dolazi u tri nivoa snage, u zavisnosti od toga u koji se model ugrađuje:

P75 - 190 KS i 510 Nm;
F11 - 210 KS i 706 Nm;
F12/F14 - 240 KS i 765 Nm

Što se tiče transmisije, ugrađuju se petostepena (do 5,0 bruto tona) i šestostepena manuelna transmisija (od 5,0 t naviše), kao i veoma popularan poluautomatski (robotizovan manuelni) menjač oznake NEES2.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 05.12.2017.
Proceduru treba pojednostaviti. Još bolje a...
Šumadinac 22.11.2017.
I na slici majstor koji tera popreko autobu...
Шумадинац 10.11.2017.
Олакшано издавање грађ. дозвола и уређени к...
Шумадинац 10.11.2017.
Ово није могло да се дефинише пре ИКЕА-е, и...
Dusko 08.11.2017.
Moja firma se bavi termoizolacijom i sa pur...