INFONET-468X60-BANNER

Najbrži lift na svetu kompanije „Hitachi“

23.04.2014. | Gizmag

Kompanija „Hitachi“ je najavila instaliranje najbržeg ultra brzog lifta na svetu u neboderu CTF finansijskog centra u Guangdžou u Kini. Hitači će isporučiti dva od ukupno 95 liftova u zgradi, i u kompaniji kažu da će novi liftovi koristiti niz tehnologija kako bi proizveli rekordnu brzinu od 1.200 metara u minuti, uz poštovanje svih neophodnih standarda bezbednosti i udobnosti.

Ako ste ikada morali da pešačite stepenicama, ona vam je lako razumljiva činjenica da su zapravo liftovi omogućili obitavanje u neboderima. Bez njiih, mogućnost odlaska na vrh nebodera bi bila zastrašujuća. Paradoksalno, liftovi takođe ograničavaju visinu objekta.

Pored drugih ograničenja, oni mogu da idu samo određenom brzinom, pa da bi se sprečilo dugo čekanje liftova, neboderi su građeni sa najviše par ekspres liftova koji idu od prizemlja do najvišeg sprata bez zaustavljanja. Ostali su niz liftovskih okna koji zahtevaju od putnika da menjaju lift na različitim spratovima - pomalo kao promena vozova na dugim putovanjima.

Ovo može biti pomalo naporno, ali odrađuje posao. Jedini problem je taj što je viša zgrada, više korisnog prostora zauzimaju liftovi. A pošto izuzetno visoke zgrade imaju tendenciju da se sužavaju sa visinom, dosta vrednog prostora se gubi na vertikalne komunikacije.

Kada se neboder CTF finansijski centar otvori 2016. godine, on će biti najviša zgrada u Guangdžou. Gotov neboder mešovite namene će se sastojati od kancelarija, hotela i stambenog prostora i pružać se 530 metara u visinu, sa 111 spratova iznad zemlje i pet spratova ispod zemlje. Kompanija „Hitachi“ instalira ukupno 95 liftova u neboderu, uključujući i 28 liftova sa duplom kabinom, 13 brzih liftova i 52 liftova male i srednje brzine kretanja.

Ali kreatori rekorda su dva ekspres lifta koja putuju od prizemlja do 95 sprata, ukupno 440 metara visine, za samo 43 sekunde. To je neverovatnih 1.200 metara po minuti (72 kilometara po času), tako da će verovatno biti nekih mučnina u putu.

Oni postižu ovu brzinu pomoću tankog profila, permanentnog magnetnog sinhronog motora i kompaktne vučne mašine koje čine sistem podizanja lakšim. To znači da je kabl koji je potreban da podigne kućicu lifta laganiji i tanji, što smanjuje veličinu opreme koja rukuje sa njome, a time je i težina sistema dodatno olakšana.

Za regulisanje brzine lifta koristi se upravljač, a kočioni sistem koristi materijal otporan na visoke temperature za nagla kočenja. Pored toga, postoje i vođice koje su projektovane da smanje vibracije, kao i sistem za izjednačavanje pritiska koji smanjuje neprijatno nagomilavanje pritiska u ušima putnika.

Ovo je daleko od prvog modela brzog lifta koji je kompanija izbacila. Godine 1968, kompanija Hitači je instalirala najbrži lift u Japanu u Kasumigaseki neboderu - prvom neboderu u Japanu. A od 2010. godine, kompanija upravlja sa najvišom kulom za istraživanje liftova, G1Tower sa 213 metara visine, gde je tehnologija za novi super brzi lift razvijena.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;